مدیرکل زندان‌های استان اردبیل از فعالیت هشت مرکز نگهداری زندانیان در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با اشاره به زیرساخت‌های عمرانی زندان‌های استان افزود: در حال حاضر 8 مرکز نگهداری زندانیان در سطح استان فعال است که فضای مسقف موجود، جوابگوی تعداد مددجویان حاضر نیست و علاوه بر این، فرسوده بودن بافت ساختمان‌ها هم مشکل را دو چندان کرده است.

وی با تاکید بر اختصاص بودجه برای بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده در زندان‌های استان بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده زندان جدید شهرستان خلخال در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل  اظهار کرد: به همت مسئولان امر پروژه زندان جدید خلخال که جزو پروژه‌های ملی در سطح استان بوده با پیشرفت قابل توجهی در حال اتمام است و پروژه زندان گرمی نیز با پیشرفت بالای 60 درصد در صورت تامین اعتبار، در اواسط سال آتی افتتاح خواهد شد.

فتحی اظهار کرد: تراکم جمعیت در زندان‌ها و کمبود فضای مناسب و استاندارد اعم از فضاهای فرهنگی، ورزشی، اشتغال و غیره مانعی برای تحقق شعار اصلاحی و تربیتی در زندان‌هاست و اگرچه با همت مسئولان قضایی و در راس آن ریاست دادگستری استان فرهنگ استفاده از مجازات‌های جایگزین در حال اجراست اما باز به دلیل توان ضعیف منطقه در بحث اقتصادی و عدم پذیرش فرد بعد از آزادی از زندان توسط جامعه، چرخه بازگشت مجدد فعال شده و تراکم جمعیت در زندان‌ها را دامن می‌زند.

فتحی خواستار اهتمام ویژه مسئولان به استانداردسازی فضاهای موجود در زندان‌های استان شد و افزود: به یقین هیچ کس موافق توسعه زندان‌ها نیست و آرزوی ما این است که روزی فرا برسد که زندان‌های ما خالی از زندانی باشد اما در حال حاضر برای ایجاد محیطی مناسب برای مددجویان و تحقق شعار اصلاحی و تربیتی سازمان، استاندارد سازی محیط زندان با قوت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ح

اهتمام مسئولان جهت استانداردسازی فضای زندان‌های استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.