با ادامه محاصره رژیم صهیونیستی؛

اوضاع انسانی در نوار غزه وخیم است

گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد نوار غزه در زمینه وخامت اوضاع انسانی به مرحله بدون بازگشت رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه روسیا الیوم، زنگ خطر وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه در همه زمینه‌ها به صدا درآمده است.

گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد نوار غزه در زمینه وخامت اوضاع انسانی به مرحله بدون بازگشت رسیده است و مشکلات نیم میلیون انسان در آینده در همه زمینه‌ها شدت خواهد گرفت.

نهاد‌های منطقه‌ای و بین المللی هشدار دادند کاهش بیشتر بودجه آژانس امداد رسانی و اشتغال پناهجویان فلسطینی (آنروا) از سوی دولت آمریکا، بر ۸۰ درصد از ساکنان غزه اثر منفی می‌گذارد.

سائد السویرکی خبرنگار این شبکه گفت: «غزه‌ی ویران شده» عنوان اصلی کنفرانس مجمع نهاد‌های خیریه است. محاصره و اختلافات داخلی، باقی مانده بخش‌های حیاتی و در رأس آن‌ها بهداشت، آموزش، اقتصاد و محیط زیست را نابود کرده است.

احمد الکرد رئیس مجمع نهاد‌های خیریه در نواز غزه گفت: «ما ناقوس خطر را در مورد اوضاع نوار غزه به صدا در می‌آوریم و توجه و اهتمام شما را به اوضاع فاجعه بار در همه بخش‌های انسانی که به حد نابودی رسیده است جلب می‌کنیم».

خبرنگار افزود: اوضاع موجود در نوار غزه بر مشکلات و رنج‌های هزاران بیمار که گرفتار بیماری‌های حاد هستند افزوده است. بحران در بخش برق رسانی نیز به بسته شدن بیش از ۸۰ درصد کارخانه‌ها منجر شده است. از سوی دیگر ۸۵ درصد دانشجویان نیز از پرداخت هزینه‌های دانشگاه ناتوان هستند.

محسن ابو رمضان کارشناس اقتصادی در این خصوص گفت: «اسرائیل در سه جنگ و عملیات متجاوزانه نظامی که آخرین آن‌ها در سال ۲۰۱۴ بود، زیر ساخت‌ها و امکانات تولید را نابود کرده است و به بخش‌های تولیدی و به ویژه بخش صنعت، کشاورزی و بخش‌های زیر ساختی زیان‌های بیشماری وارد کرده است».

خبرنگار گفت، اما در حال حاضر اوضاع فاجعه بار مربوط به آخرین گزارش‌های رسمی است که نشان می‌دهد سطح آب‌های آلوده و عفونی در نوار غزه به بیش از ۹۷ درصد رسیده است. اوضاع ذکر شده در گزارش نهاد‌های بین المللی درباره غزه به گونه‌ای است که نشان می‌دهد این شهر به زودی برای زندگی هیچ یک از شهروندان مناسب نخواهد بود. محمد عبدالحی حسین رئیس واحد کشاورزی و محیط زیست در مرکز «زمین و انسان» گفت: «نوار غزه در حال حاضر حدودا صد میلیون متر مکعب کمبود آب دارد و این عدد در حال افزایش بوده و ممکن است در سال‌های آینده بسیار بیشتر شود».

خبرنگار در پایان گفت: همه این واقعیت‌ها و اعداد و ارقام و پژوهش‌ها تأیید می‌کند که اوضاع در نوار غزه بدتر می‌شود، به ویژه همزمان با بحران مالی که سازمان آنروا پس از کاهش بودجه هایش از سوی دولت آمریکا با آن مواجه شده است. مشکلات نوار غزه بسیار زیاد و پیچیده هستند غزه از یک سو قربانی درگیری با اسرائیل است و از سوی دیگر با اختلافات داخلی فلسطینی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و بر اساس دیدگاه کارشناسان، تنها راه حلی که از بحران‌های مردم غزه بکاهد، راه حل سیاسی است.

انتهای پیام/

وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار