قائم مقام مرکز ملی فرش ایران،

فرش دست باف از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران فرش دست باف به عنوان یک مزیت نسبی مطرح دانست و گفت: فرش دست باف یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی و توجه به این کالای گرانبها است .

فرش دست باف از مصادیق اقتصاد مقاومتی استبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ؛ مجتبی فیض‎اللهی قائم مقام مرکز ملی فرش ایران  در آیین رونمایی از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف سنقروکلیایی فرش دست باف را یکی از گزینه های مناسب برای مقابله با تحریم‌ها برشمرد و گفت: فرش دست باف به عنوان یکی از کالاهای ارز آور غیر نفتی در صادرات ما نقش بسزایی دارد و می تواند ما را از این بحران ه دور کند.

وی اظهار داشت: در زمینه اشتغال فرش دست باف می تواند با حداقل سرمایه یک شغل ایجاد کند و با توجه به ارزش افزوده ای که ایجاد می کند باید اهمیت ویژه‌ای به آن بدهیم.

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران با اعلام هدف گذاری این مرکز برای 400 میلیون دلار صادرات فرش دست باف در سال 96 گفت: از ابتدای سال جاری میزان صادرات به 304 میلیون دلار رسیده است که نشان می دهد که علی رغم تمام کاستی ها و عدم تحقق بودجه های هزینه ای توانسته ایم عملکرد نمناسبی در این حوزه داشته باشیم و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشدی 31درصدی برخوردار باشیم.

وی با انتقاد از نگاه تنگ نظرانه  به حوزه فرش در تخصیص اعتبارات فنی و اعتباری گفت: برای بیمه قالیبافان مبلغ 690 هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با این رقم تنها می توانیم بیمه 300 هزار نفر بیمه دار را تداوم بدهیم این درحالی است که ما 600 هزار نفر متقاضی برای بیمه قالی بافی در دستور کار داریم.

فیض الهی در خصوص اختصاص کمک های فنی و اعتباری بیان داشت: سه سال است که نتوانسته ایم از مرکز مبلغی را برای این امر اختصاص بدهیم و در برخی استانها مانند کرمانشاه از بودجه های استانی اختصاص پیدا کرده است .

آیین رونمایی از ثبت جهانی فرش جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف سنقروکلیایی عصر امروز با حضور قائم مقام مرکز ملی فرش ایران، معاون استاندار و رییس صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در نمایشگاه دائمی کرمانشاه (پارک شاهد) هم‌زمان با چهاردهمین نمایشگاه استانی فرش دستباف برگزار شد.

درپایان این مراسم از قالیبافان و کار آفرینان برتر استان در این زمینه تجلیل شد.

انتهای پیام/ز

رونمایی از ثبت جهانی شدن فرش سنقر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار