رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ:

منشا گردو خاک کبودرآهنگ مهار می شود

منشا گردو خاک  کبودرآهنگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  پیمان زرین روزرئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ گفت: گونه های مقاوم به خشکی و شوری خاک شامل 'قره داغ' و 'علف شور' در 16 هکتار از کانون های گرد و غبار این شهرستان با هدف مهار این کانون ها کاشته شد.

وی افزود: این گونه ها در برابر شوری، خشکی زمین و کمبود آب مقاوم بوده و توان رشد و نمو در این شرایط را دارند.

وی اظهار کرد: کشت گونه های مقاوم در کانون های گرد و غبار کبودرآهنگ از اوایل زمستان آغاز شده است و تاکنون در 16 هکتار از کانون های گرد و غبار این شهرستان با هدف مهار این کانون ها کاشته شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ تاکید کرد: فرایند آماده سازی 80 هکتار از کانون های گرد و غبار برای کاشت گونه های مقاوم در حال اجرا است و به صورت مستمر کار کاشت صورت می پذیرد.

وی یادآوری کرد: هفته هوای پاک سال جاری به منظور فرهنگسازی در مورد ضرورت و اهمیت هوای پاک چندین آیین به ویژه در مدارس برای دانش آموزان برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ گفت: برپایی نمایشگاه نقاشی، بازدید از ایستگاه سنجش آلودگی هوا، معاینه فنی خودروهای سنگین با تخفیف و بازدید امام جمعه کبودرآهنگ از نیروگاه شهید مفتح بخشی از برنامه های محیط زیست در هفته هوای پاک بوده است.

زرین بیان کرد: در دو دهه گذشته 6 هزار هکتار بیایان در دشت قهاوند همدان وجود داشت که این رقم در دهه 90 به علت شوری خاک و کاهش پوشش گیاهی به 65 هزار هکتار رسید و تاکنون مطالعات و عملیات اجرایی برای 15 هزار هکتار از این اراضی انجام شده است.

انتهای پیام/ب

کاشته شدن 16 هکتار از کانون های گرد و غبار کبودرآهنگ

 

برچسب ها: گردو غبار ، گردو خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.