در این بسته خبری می‌توانید آخرین اخبار امدادرسانی و وضعیت محور‌های مواصلاتی کشور را مشاهده کنید.

آخرین جزئیات امدادرسانی در برف و کولاک در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به بارش شدید برف و باران در اکثر محورهای مواصلاتی کشور در این بسته خبری می‌توانید به آخرین اخبار درباره امدادرسانی‌ در برف و کولاک و همچنین وضعیت راه‌ها اطلاع پیدا کنید.

مدارس نوبت صبح استان لرستان و کرمانشاه تعطیل شدند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ،روابط عمومی آموزش وپرورش لرستان خبرداد: بر اثر بارش برف و برودت هوا درشهرستان دلفان مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی این شهرستان و بخش کاکاوند فردا دوشنبه 9 بهمن ماه درنوبت صبح تعطیل است.

کلاس درس سایرمقاطع تحصیلی با یک ساعت تاخیر آغاز می شود

همچنین طبق اعلام آموزش و پرورش خراسان رضوی مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول مشهد به دلیل بارش برف و برودت هوا روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.

مدارس استان کرمانشاه به جزء قصرشیرین در نوبت صبح فردا تعطیل است.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان نیز با توجه به برودت هوا و کاهش چشمگیر دما تمامی مدارس در تمامی مقاطع فردا دو شنبه نهم بهمن تعطیل خواهد بود.

تمامی پروازهای فرودگاه امام لغو شد

رستمی، معاون شرکت فرودگاه‌ها گفت:کلیه پروازهای فرودگاه امام (ره) تا ۸ صبح فردا لغو شد.

دو مسير تهران-ساوه و تهران-قم به سمت فرودگاه امام مسدود است و مسير جايگزين را بايد سازمان راهداری اعلام كند.

آخرین وضعیت ترافیکی(19:20)

درحال حاضر بار ترافیکی در محور های مسدود ، سنگین و درحال تخلیه است.

برابر اعلام پلیس راهور ناجا در برخی از محورهای استان های اصفهان ، البرز ، تهران ، قزوین ، قم ، لرستان ، چهارمحال وبختیاری ، خراسان رضوی وشمالی بارش برف و در برخی از محورهای استان های گیلان ، مازندران ، گلستان و یزد بارش برف وباران را شاهد هستیم.

لازم به ذکر است جهت تردد در محورهای کوهستانی و برف گیر کشور به همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

محورهای شریانی کشور از جمله آزادراه زنجان - قزوین وبلعکس، آزادراه قزوین - رشت وبلعکس،محور قدیم قزوین - رشت، محور ساوه - بوئین زهرا، محور قزوین - همدان،آزادراه تهران - قم وبلعکس،محور قدیم قم - تهران،محور کندوان،آزادراه تهران-ساوه وبلعکس،محور هراز، محور فیروزکوه مسدود هستند.

همچنین محورهای مسدود غیر شریانی شمشک - دیزین،اولنگ - شاهرود،گنجنامه - تویسرکان،سی سخت - سمیرم،پونل - خلخال،طارم - زنجان و تهم - چورزق - زنجان به علت نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود هستند.

فردا ادارات تهران با تاخیر آغاز به کار خواهند کرد(18:55)

مقیمی استاندار تهران گفت: ادارات دولتی به جز مراکز امدادی فردا دوشنبه با دو ساعت تأخیر آغاز به کار خواهد کرد.

مدارس قزوین فردا تعطیل شد

استاندار قزوین اعلام کرد: همه مدارس استان فردا دوشنبه ۹ بهمن ماه تعطیل است.

آغاز به کار ادارات استان قزوین به جز دستگاههای خدمات رسان فردا دوشنبه ۹ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح است.

مدارس قم در دو نوبت صبح و عصر فردا تعطیل شد(18:29)

اداره کل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد: به دلیل بارش شدید برف، سرمای هوا، یخبندان شدید و مشکل تردد، فردا نهم بهمن، تمامی مدارس مناطق دیلمان، عمارلو، رحمت آباد و بلوکات در ۲ شیفت صبح و عصر تعطیل است.

مقاطع ابتدائی و متوسطه اول مدارس لاهیجان، آستانه اشرفیه، سیاهکل و رودبنه نیز فردا در ۲ شیفت صبح و عصر تعطیل است.

همچنین مدارس مقطع ابتدایی مناطق رودبار، کومله، اطاقور و سنگر نیز فردا در ۲ شیفت صبح و عصر تعطیل است.

فعالیت‌های آموزشی همه مدارس دیگر مناطق گیلان در شیفت صبح به علت لغزندگی معابر با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

بنابر اعلام مدیریت بحران استان قم مدارس مقاطع تحصیلی استان قم فردا دوشنبه نهم آذر به علت برودت هوا و یخبندان در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

 راه‌اندازی قطار فوق‌العاده در مسیر تهران - قم(17:44)

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن با اشاره به محدودیت سفرهای جاده‌ای، از راه‌اندازی قطارهای فوق العاده از ساعت 16:30 امروز خبر داد و گفت: این قطارها با فاصله زمانی یک ساعت، از تهران به قم و بالعکس تا ساعت 24 امشب سیر خواهند داشت و نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام خواهند کرد.

وی افزود: همچنین همین برنامه قطار فوق‌العاده از فردا صبح تا ساعت 24 افزون بر قطارهای موجود در مسیر تهران - قم پیش بینی شده تا اقدام به جابه‌جایی مسافران در این محور کنند.

موسوی گفت: با وجود سرمای شدید و برف سنگین و کولاک در اکثر مناطق کشور با تلاش و همت کارکنان سخت کوش راه آهن تمام مسیرهای ریلی و ایستگاه های راه آهن باز است و تردد انجام می شود.

وزش باد‌های شدید در نیمه شمالی و شرقی کشور/دمای تهران به ۶ درجه زیر صفر می‌رسد(16:58)

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه میزان بارش ها از سمت غرب به تدریج کاسته می شود، اظهار کرد:  سامانه بارشی به سمت شرق خواهد رفت، به طوریکه امشب نیمه شمالی و نیمه شرقی وزش بادهای شدید و جنوب شرق ریزش گرد و خاک را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه فردا بارش ها در نیمه شرقی متمرکز خواهد بود، افزود: اواخر وقت روز دوشنبه از میزان بارش ها در آن مناطق کاسته خواهد شد.

به گفته گودرزی؛ روز سه شنبه در قالب مناطق کشور پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: با توجه به کاهش شدید دما روی نیمه شمالی کشور برای امشب و فردا صبح ،یخ زدگی در معابر عمومی،جاده های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برف گیر جاده کوهستانی داریم.

وی در توصیه به شهروندان افزود: از شهروندان تقاضا داریم که از سفر غیر ضرور خودداری و در صورت لزوم تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ استفاده کنند.

گودرزی با اشاره به اینکه از اواخر وقت کاهش ابر برای پایتخت پیش بینی می شود، بیان کرد: برای فردا تنها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی احتمال بارش برف وجود خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی دمای امشب پایتخت را 6 درجه زیر صفر پیش بینی کرد.

افت شدید دما در استان تهران از امشب

احد وظیفه کارشناس هواشناسی نیز در گفتگو با  خبرنگار راه و شهرسازی با بیان اینکه بارش ها امشب در مناطق استان تهران و استان مرکزی به تدریج کاهش می یابد، اظهار کرد: فردا بارش برف و برودت به سمت خراسان جنوبی، خراسان مرکزی و یزد حرکت می‌کند.

وظیفه تصریح کرد: امشب شاهد افت شدید کاهش دما در استان تهران و البرز خواهیم بود ، همچنین در اوایل امشب بارش ها در استان تهران کاهش خواهد یافت.

وی در خاتمه گفت: بارش ها در استان مازندران، گلستان و مناطق شمالی کشور تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران فردا تعطیل است(16:55)

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به اعلام ستاد مدیریت بحران استان تهران مبنی بر تعطیلی تمام دانشگاه ها و مدارس این استان در روز دوشنبه نهم بهمن ماه، سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شهر و استان تهران فردا (دوشنبه) تعطیل است.

وضعیت تعطیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها بنا به شرایط آب و هوایی و با تشخیص رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مربوطه است.

همه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم مناطق دودانگه و چهاردانگه ساری و هزارجریب نکا فردا دوشنبه ۹ بهمن به علت بارش برف و باران تعطیل اعلام شد .

 

پزشكی قانونی در خصوص مرگ ناشی از سرمازدگی و گازگرفتگی هشدار داد(16:19)

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرداد علی بخشی، مدیرکل بحران سازمان پزشكی قانونی با اشاره به تداوم  بارش برف و برودت هوا، در خصوص احتمال افزایش مرگ بر اثر سرمازدگی به ویژه در مورد افرادی كه بی سرپناه بوده و یا در راه مانده اند هشدار داد.

وی با بیان اینکه در فصل سرما استفاده از سیستم های گرمایشی افزایش پیدا می كند، ادامه داد: در این موارد مردم نسبت به بستن تمامی منافذ در منازل خود اقدام می كنند یا از وسایلی مانند اجاق استفاده می کنند به همین دلیل به هم میهنان هشدار می دهیم در استفاده از دستگاه های گرمایشی، نكات ایمنی و استاندارهای لازم را برای پیشگیری از هر گونه حادثه از جمله مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوكسیدكربن مورد توجه قرار دهند.

لازم به دکر است؛ در نه ماهه سال جاری 414 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوكسید كربن در كشور جان خود را از دست دادند كه از این تعداد 194 نفر در فصل پاییز جان باخته اند از این رو به هموطنان توصیه می شود در صورت مشاهده افراد بی خانمان در سطح شهر با شهرداری ها تماس بگیرند تا نسبت به جمع‌آوری و رسیدگی به وضعیت این افراد اقدام شود.

 شرایط نشست و برخاست در فرودگاه امام و مهرآباد فراهم شد

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی؛ در حاشیه حضور در مرکز مدیریت راه‌های کشور و ستاد بحران بررسی وضعیت راه‌ها از فراهم شدن شرایط نشست و برخاست در فرودگاه امام خمینی (ره) و اعلام این وضعیت به ایرلاین‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه مهرآباد نیز از ساعاتی قبل آغاز، شرایط دید در پروازهای ورودی بهتر و از جهت فنی نیز امکان فرود فراهم شده است.

وی افزود: البته خلبان باید با توجه به اطلاعات دریافتی از برج مراقبت فرودگاه برای فرود تصمیم‌گیری کند که به نظر می‌رسد ظرف چند ساعت آینده مشکل نشست نیز به طور کامل رفع شود.

آخوندی در خصوص شرایط حرکت قطارهای مسافربری نیز گفت: خوشبختانه در حمل‌ونقل ریلی مسافری مشکل جدی رخ نداد؛ اما به دلیل شرایط جوی حاکم، حرکت برخی قطارها با کمی تأخیر صورت گرفت. در واقع همه قطارها برای اعزام و پذیرش به صورت عادی در حال انجام است.

هیچ مسافری در جاده های کشور در برف گرفتار نیست(14:53)

سردار امیری، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور گفت:در حال حاضر در محورها هیچ مسافری گرفتار نیست.

وی افزود: استان کشور تحت تاثیر بارشها قرار گرفته و شرایط ویژه ای در محورهای مواصلاتی کشور داریم و در استان قزوین، محورهای قزوین به زنجان، قزوین به رشت، قزوین به بویین زهرا و قزوین به همدان مسدود است. همچنین در استان البرز محورهای کرج به چالوس و کرج به ساوه نیز مسدود شده است.

سردار امیری گفت:محوز هراز که صبح بازگشایی شده بود دوباره مسدود شده است.

وی ادامه داد:مسافران گرفتار شده در جاده تهران- قم تخلیه شده اند اما محور تا بهبود یافتن شرایط مسدود است و بازگشایی آن به اطلاع مردم خواهد رسید،از شهروندان خواهش می کنیم که از سفر های غیر ضروری اجتناب کنند و تجهیزات مورد نیاز را در جاده به همراه داشته باشند.

تمامی دانشگاه ها و مدارس تهران و البرز در دو صبح و عصر دوشنبه تعطیل شد(13:36)

با تصمیم اتاق بحران تهران و با توجه به ادامه بارش برف و یخبندان تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش و دانشگاه های استان تهران در دو نوبت صبح و عصر روز دوشنبه ۹ بهمن ماه تعطیل است.

همچنین تمام مدارس و دانشگاه های استان البرز در دو نوبت صبح و عصر برای روز دوشنبه تعطیل شدند، ادارات و بانک های این استان با 2 ساعت تاخیر شروع با کار می کنند.

محورهراز مجدد مسدود شد(14:15)

پلیس راهور ناجا اعلام کرد:علیرغم بازگشایی محور هراز به علت شرایط جوی و بارش برف این محور مجدد مسدود شد.

دعوت سازمان انتقال خون از تهرانی ها برای حضور در مراکز اهدای خون(13:18)

حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به بارش برف در مناطق غربی و مرکزی کشور مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اکنون در تهران بیشترین نیاز به خون را داریم، پس از تهران نیاز به اهدای خون هموطنان در استان های غربی چون البرز، قزوین، زنجان و آذربایجان شرقی و غربی وجود دارد.

از افرادی که در نزدیکی مراکز انتقال خون سکونت دارند، تقاضا داریم با مراجعه به این مراکز برای اهدای خون حضور پیدا کنند، چرا که این سازمان باید روزانه جوابگوی 170 مرکز درمانی و بیمارستان باشد.

محور کرج _تهران پاکسازی شد/ فعالیت ۵ هزار نیرو در ۱۱ استان(13:17)

داریوش نصر مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه محور کرج به تهران و بلعکس با نمک پاشی به طور کامل تخلیه و بازگشایی شد، اظهار کرد: محور تهران به قم به زودی پاکسازی می‌شود.

وی در ادامه گفت: به دلیل بارش برف و ترافیک در محور تهران - قم، تردد خودروها با کندی انجام می‌شود، البته  عملیات پاکسازی و تخلیه در این مسیر در حال انجام است وبه زودی این محور  بازگشایی می‌شود.

نصر تصریح کرد: سه راهی حسن آباد محور قم به تهران به طور کامل مسدود شده بود که با کمک نیروهای راهداری این محور بازگشایی شد.

معاون سازمان راهداری با تأکید بر اینکه محور هزار بازگشایی شد، افزود: محور کرج به چالوس همچنان مسدود است و تا دو سه ساعت آینده این محور بازگشایی می‌شود.

نصر با بیان اینکه ۵ هزار نیرو و ۲ هزار ۵۰۰ ماشین آلات راهداری در ۱۱ استان مشغول فعالیت هستند، افزود: ۲۶ هزارتن نمک، ۳۰ هزار لیتر محلول یخ زدا در این محورها استفاده شده است.

وی تأکید کرد: هیچ مشکلی از لحاظ دپوی یخ زدگی نداریم و تمام نیروها در حال خدمت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایان گفت: از تمامی هموطنان می خواهیم از تردد غیرضروری خودداری کنند و برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

مصدومیت ۱۲ نفر به دلیل وقوع برف و کولاک(12:56)

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اثر برف و کولاک در اتوبان تهران- کرج ۱۲ نفر که در بین راه مانده بودند، مصدوم و توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: آمبولانس های اورژانس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و مرکز هدایت عملیات  در ۶ نقطه از اتوبان مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

محورهای مسدود کشور(12:14)

1-محور اولنگ –شاهرود در استان های گلستان و سمنان.

2-محور دیزین-شمشک در استان های تهران و البرز.

3-محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان.

4-محور یاسوج-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد بعلت بارش برف مسدود می باشد و محور جایگزین یاسوج-سمیرم-پادنا است.

5-در استان گیلان محور پونل -خلخال به علت بارش شدید برف و عدم ایمنی کافی.

6-محور کرج - چالوس در استان های البرز و مازندران به علت بارش شدید برف و عدم ایمنی کافی.

7-محور قزوین - همدان در استان قزوین به علت بارش شدید برف و عدم ایمنی کافی.

8-محورهای قزوین - زنجان, قزوین - رشت, زنجان - طارم, تهم - طارم و بوئین زهرا به علت بارش شدید برف و عدم ایمنی کافی.

9-محور رزن -قزوین در استان همدان به علت بارش برف و کولاک.

بازگشایی محور هزارو اتوبان تهران به کرج/ آگاهی از محور های مسدود کشور(11:30)

سرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:در اغلب محور های استان های آذربایجان شرقی و غربی، البرز، کرمانشاه،گیلان، قزوین، قم،زنجان، همدان، خوزستان و تهران شاهد بارش برف هستیم.

وی افزود:در محور مرند به جلفا در آذربایجان شرقی، محور تربیت حیدریه به مشهد در استان خراسان رضوی،محور اراک به قم در استان مرکزی ، محور الشتک به کرمانشاه در استان لرستان، محور کن، هراز، محور کندوان و فیروز کوه شاهد برف هستیم لذا تردد در آنها نیاز به زنجیر چرخ است.

سرهنگ رحمانی ادامه داد: برای تردد در محور های استان های آذربایجان شرقی، قم ،مرکزی، البرز،زنجان، گیلان و سمنان بستن زنجیر چرخ الزامی است.

وی گفت:پیش بینی می شود سطح راههای مواصلاتی استان های شمالی وشمال شرقی کشور امشب و فردا لغزنده باشد.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود:بارش باران در استان های گلستان،مازنداران و محور گرمسار به سمنان را هم شاهد هستیم.

سرهنگ رحمانی گفت: محور های تهران به کرج در محدودی وردآورد ، هرازبازگشایی شد و محور کرج به چالوس در حال بازگشایی است.

وی بیان کرد:محور های تهران به قم،تهران به ساوه، قزوین به رشت و قزوین به زنجان، قزوین به همدان و کماکان مسدوداست.

رانندگان توصیه‌های پلیس برای روزهای برفی را جدی بگیرند(11:23)

سرهنگ مهری معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:‌با توجه به بارش شدید برف و وضعیت جوی و لغزندگی معابر رانندگن باید به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

وی در ادامه افزود: از هموطنان درخواست می‌کنیم از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت سعی کنند از وسائل حمل و نقل عمومی که مجهز‌تر و تحت نظارت پلیس است، استفاده کنند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا اذعان کرد: رانندگان باید قبل از حرکت دادن خودرو و شروع سفر از سلامت تجهیزات گرمایشی اطمینان داشته باشند و به توصیه‌های پلیس توجه و فاصله طولی را رعایت کنند. همچنین اگر چراغ ترمز خراب است، سریعا رفع نقص کنند.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین باک بنزین پر سوخت باشد و موادغذایی و لباس گرم نیز همراه داشته باشند. در مناطق کوهستانی که نیاز به نصب زنجیر چرخ است حتما از زنجیر چرخ استفاده شود و در صورتی که خودروها فاقد زنجیر چرخ باشند از ادامه سفر آن ها جلوگیری می‌شود. ضمنا اگر تصادفی رخ داد، رانندگان وسائل نقلیه را به کنار مسیر هدایت کنند تا مسیر باز شود.

پذیرش کارتن خواب ها در مددسرای منطقه 12 به صورت شبانه روزی/ تاکنون فوت هیچ کارتن خوابی گزارش نشده اس(11:14)

پیمان محسنی شهردار منطقه 12 شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و بر اساس گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش سرمای هوا و همچنین افزایش میزان بارش‌ها، گشت‌های ویژه شهرداری منطقه 12، از نخستین دقایق شروع بارش گشت زنی خود را در پاتوق‌های کارتن خوابی آغاز کردند.

محسنی یادآور شد: همه اکیپ های گشت زنی در حال آماده باش و گشت زنی مدام هستند و کارتن خواب‌ها و افراد بی سرپناه این منطقه را به مددسراها و شلترها منتقل می‌کنند.

وی تصریح کرد: گشت زنی عوامل شهرداری در پاتوق کارتن خواب‌های منطقه 12 به طور مستمر ادامه دارد و این افراد به محض رویت به مددسراها منتقل می‌شوند و خدمات مورد نیاز همچون غذای گرم، استحمام و خدمات درمانی مورد نیاز را توسط پزشکی که در مددسراها حضور دارد، دریافت می‌کنند.

تمام جایگاه‌های سوخت کشور فعال هستند(11:02)

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا موسوی خواه، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی از روز چهارشنبه کمیته‌های بحران استان‌ها تشکیل شد و با هماهنگی ستاد بحران کشور تمهیدات لازم برای تامین سوخت همه مناطق کشور اندیشیده شده است.

وی افزود: از دیروز و قبل از بارش در همه راه‌های مواصلاتی از نظر سوخت تامین شده تا مشکلی در این زمینه بروز نکند.

موسوی خواه تصریح کرد: خوشبختانه در همه مسیرهای مواصلاتی که شاهد نزول بارش الهی هستیم با وجود بسته شدن برخی از راه‌ها از نظر سوخت رسانی در جایگاه‌ها و مجاری عرضه مشکلی نداشتیم.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گفت: تعدادی نفت کش سیار از دیشب در برخی مناطق کشور برای عرضه بنزین در نظر گرفته شده است. این نفت کش ها با وجود سختی در تردد بخصوص در مسیر تهران- کرج به کار گرفته شده اند.

اعزام تاکسی به نقاط مختلف شهر برای جابه جایی مسافران معطل زیر بر(10:52)

اسماعیل بیگی معاون نظارت بر امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به بارش برف و لغزندگی معابر طبیعتا سرعت حرکت وسائل نقلیه همچون تاکسی‌ها کم می‌شود و همین امر باعث شده که در بعضی از نقاط شهر تجمع و معطلی مسافران را داشته باشیم.

وی در ادامه افزود:‌در حال حاضر در تمام پایانه‌ها تخلیه مسافران انجام شده و تاکسی‌ها در پایانه‌ها به تعداد پیش بینی شده است.

معاون نظارت بر امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پایان عنوان کرد:ما موظف هستیم که در نقاطی از شهر به تناسب نیاز، تاکسی اعزام کنیم و تا این لحظه هم مشکل خاصی نداریم.

برف و کولاک، جهانگیری را میهمان شیرازی ها کرد(10:52)

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به شیراز شنبه شب به پایان رسید و وی عازم تهران بود که به علت بارش برف و لغو پرواز شیراز به تهران، وی مهمان شیرازی ها شد.

جهانگیری امروز به همراه مدیرکل میراث فرهنگی و استاندار فارس از اماکن تاریخی فرهنگی فارس از جمله آرامگاه سعدی و حافظ بازدید کرد.

تصمیم گیری برای تعطیلی مراکز آموزشی در روز دوشنبه تا عصر امروز(10:42)

احمد تواهن، معاون عمرانی استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تعطیلی مدارس در نوبت صبح در شهر تهران اظهار کرد:برای نوبت عصر هم تمامی مدارس در سطح استان تهران که شامل شهرستان‌های این استان نیز می‌شود، تعطیل شد.

وی افزود: هنوز برای تعطیلی مدارس در روز دوشنبه تصمیمی گرفته نشده است و تا عصر برای این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری تهران اذعان کرد: ادارات و بانک‌ها باز هستند، اما چنانچه کارمندان تمایل داشته باشند می‌توانند از مرخصی استفاده کنند.

تواهن در پایان با اشاره به وضعیت دانشگاه ها و مراکز آموزشی گفت:‌دانشگاه‌ها نیز باتوجه به اینکه هنوز ترم بهمن ماه شروع نشده است عملا تعطیل هستند.

 ترافیک سنگین در آزادراه تهران-کرج/ بارش برف و باران در اکثر محورهای مواصلاتی کشور(ساعت 08:46)

سرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار ححوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های مواصلاتی کشور اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک در آزادراه تهران-کرج حد فاصل وردآورد تا پل کلاک، آزادراه قزوین-کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس، آزادراه قم-تهران محدوده نعلبندان و حدفاصل حسن آباد تا تهران سنگین است و همچنین در سایر محور‌های اصلی کشور تردد به صورت روان در جریان است.

هیچ مسیری در تهران بر اثر بارش برف مسدود نیست/ بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، پل‌ها و رمپ‌ها در اولویت‌ پاکسازی هستند(ساعت09:31)

اصغر عطایی‌ مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بارش برف از عصر روز گذشته در مناطق 21 و 22 تهران اظهار کرد: با گذشت ساعاتی چند بارش برف‌ سراسر تهران را فراگرفت‌ و با توجه به برودت هوایی که وجود داشت‌ و با تمهیداتی‌ که از قبل پیش‌بینی شده بود ما از آمادگی مناسبی برخوردار بودیم‌.

افزایش تصادف‌های خسارتی در شهر تهران به دلیل بارش برف/ رانندگان فاصله طولی را رعایت کنند(ساعت08:30)

سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه تاکنون با توجه به بارش برف هیچ تصادف شدیدی گزارش نشده است، اظهار کرد:با توجه به شرایط جوی آمار تصادف‌های خسارتی افزایش پیدا کرده است، زیرا به دلیل لغزده بودن سطح خیابان‌ها خودرو‌ها با یک ترمز با یکدیگر برخورد می‌کنند.

وی افزود: به دلیل تغییر ساعت کاری ادارات و تعطیلی مدارس مشکل ترافیکی خاصی در معابر شهر تهران وجود ندارد، البته به دلیل کاهش سرعت خودروها در نقاطی مانند سربالایی‌‌ پل‌ها و ورودی بزرگراه‌ها مانند مسیر شرق به غرب اتوبان رسالت از پل سید خندان و مسیر شرق به غرب اتوبان بابایی شاهد ترافیک هستیم و در سایر معابر مشکل خاصی وجود ندارد.

برف و کولاک در 17 استان 24 هزار نفر را زمین گیر کرد/ انتقال 16 نفر به بیمارستان(ساعت08:02)

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بارش سنگین برف در 17 استان کشور گفت: استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و مرکزی درگیر برف و کولاک هستند.

وی با اشاره به امدادرسانی به هموطنانی که در برف و کولاک گیر افتاده اند افزود: تاکنون به 24 هزار و 400 نفر امداد رسانی شده است و 6600 نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.

مشکل ترافیکی در شهر تهران وجود ندارد/ تمام معابر اصلی نمک پاشی شده است(ساعت07:50)

سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی در شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گره و مشکل ترافیکی در شهر تهران وجود ندارد.

وی افزود: کماکان بارش برف در محور های غربی شهر تهران از جمله بزرگراه تهران به کرج،اتوبان شهید حکیم،شهید چمران و یادگار امام جریان دارد.

سرهنگ عابدی گفت: ماموران پلیس راهور در تمام معابر حضور دارند و با کمک نیرو های شهرداری تمام معابر اصلی نمک پاشی انجام شده و فقط معابر فرعی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکل ترافیکی در شهر تهران وجود ندارد گفت: تا این ساعت تصادفی در شهر تهران گزارش نشده است.

شروع بکار ادارات در تهران ساعت 10 اعلام شد(ساعت07:28)

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران اعلام کرد براساس آخرین تصمیم و تمهیدات پیش‌بینی شده درخصوص برودت هوا و لغزنده بودن معابر و خیابان‌ها، کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح استان تهران در روز یکشنبه ۸ بهمن تعطیل بوده و کلیه ادارات استان نیز با دو ساعت تاخیر در ساعت ده صبح شروع به کار خواهند کرد.

براساس این اطلاعیه، همچنین کارمندان ادارات و نهادهای دولتی می‌توانند در صورت تمایل، از مرخصی روزانه استفاده کنند.

ترافیک در محور های استان البرز سنگین است/ برای دریافت کمک های امدادی با شماره 112 تماس بگیرید(ساعت01:39)

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛مرتضی سلیمی رئیس امدادو نجات جمعیت هلال احمر در رابطه با امداد رسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک اظهار کرد:امدادگران هلال احمر به 1400 مسافر خدمات اسکان موقت دادند.

وی افزود : بیشترین اسکان مسافران در استان های قزوین و گیلان بوده اند که خوشبختانه ترافیک محورهای این استان ها تخلیه شده است.

رئیس امدادو نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد:هموطنان برای دریافت کمک های امدادی با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید تا نزدیک ترین پایگاه امدادی برای کمک به آنها اعزام شود.

آماده باش نیروهای امداد رسان در ۴ استان/مردم از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند(ساعت01:09)

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش شدید برف نیرو‌های پلیس از ساعات اولیه در راه‌ها و جاده‌ها و معابر شهری در حال تسهیل رسانی در تردد وسائل نقلیه هستند.

وی افزود: نیرو‌های دستگاه‌های امدادی در استان‌های همدان، زنجان، قزوین و تهران در حال امداد رسانی و باز کردن مسیر‌ها هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رستا
۰۸:۴۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
اصفهان سرد شده.خدایا شکر
باورتون میشه دیگ هوای بهاری نداره.
تیپ زمستون و بهارمون یکی شده بود.بس که گرم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
استانداری و شهرداری تهران و همچنین وزارت راه , کمی ضعیف عمل کردن.
Iran (Islamic Republic of)
مشهد
۰۳:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
هواي امشب مشهد تا ١٠-١٢ درجه زير صفر رسيده ولي دريغ از برف !! البته بعدظهري فقط یه کم بارید رو شهر كه بيشتر باعث تشكيل يك لإيه يخ وحشتناك شده نميشه قدم از قدم برداشت ، فكر ميكنم ما از اين موج هوا فقط دست و پا شكسته داشته باشيم .
واقعا زور داره اين همه سرما رو بي برف بگذروني .
خدايا ما هم هستيما ، دشت ها و زمينهاي كشاورزي خراسان را هم درياب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
صبح امروز ماشینها توکوچه ها نتونستند بیرون برندفقط اتوبانها بازبود
Iran (Islamic Republic of)
میرمهدی قوامی
۱۷:۴۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
دمای هوا در استان اردبیل معمولا چندین درجه زیر صفر است ولی مسئولین استانی از تعطیلی مدارس هراس دارند ولی تهرانی ها هر روز به یک بهانه ای مدارس را تعطیل میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
خدایا شکرت بابت این نعمتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
خدا کنه حالاها جاده ها باز نشه که ما هم نریم سرکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
فرودگاه ها کی باز میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حمب
۱۶:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
فکر کنم فردا ادارات تعطیل باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
خدایا شکرت مخصوصا برای مردم تهران
Iran (Islamic Republic of)
مهدی خادمیان
۱۵:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
آیا در ژاپن یا اروپا که به مراتب بیشتر دارای نزولات آسمانی هستند نظام آموزشی و اقتصادی مختل و تعطیل میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید.
خدایا سپاس.
یه سوال داشتم اقا 26000 تن نمک?چرا اخه اثرات بسیار بدی باید داشته باشه برا اکوسیستم و اب های زیزمینی. اقا این خودش بحرانه چطور راهداری و مدیران شهری اجازه چنین کاری رو به خودشون میدن. دوستان گزارشی تهیه کنید راهکار دیگه ای انجام بگیره
Iran (Islamic Republic of)
davood
۱۵:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
باید دست این کارگرهایی که الان دارن زحمت میکشن جاده ها رو باز میکنن بوسید وسوال من اینجاست آیا این کارگرها مستحق حقوق زیاد نیستند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
شیراز افتابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
خدا کنه تهران هم تعطیل باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
باید اینکار با سرعت بیشتری انجام شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
معابر مشکل دارن تاکسی بیرون نیومد اتوبوس بی ارتی تاریکه مردم زیادی ریختن تو بی ارتی های ناکافی متروی ناکافی حملو نقل نبود مردم شش راه میفتن ساعت هفتونیم تلوزیون زیر نویس میکنین ساعت ده ادارات باز میشه این وضع حمل و نقل عمومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
آخ جون چه برفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
هوا خیلی خیلی سرد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
جاده قزوین رشت کی باز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
مديريت بحران ضعيف عمل ميكند
-
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
خدا شکرت بخاطر نعمتت
-
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
همه جای ایران برفه الا خراسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
من عاشق برف هستم خدا کنه همینطور برف بباره .یه نعمته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
من عاشق برف هستم خدا کنه همینطور برف بباره .یه نعمته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
خداروشکر تهران برف زیبایی بارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
خوشبحاتون برف برف....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
ولی خدا. برف برف......ای کاش اینجا هم برف میومد..کاش
آخرین اخبار