اختصاص تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت : در سال جاری ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توانمندی زنان سر پرست خانوار در استان خراسان شمالی اختصاص یافته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی گفت : امسال با هدف توانمند سازی زنان سرپرست خانوار ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این قشر اختصاص یافت و همچنین آموزش های فنی وحرفه ای در این خصوص  انجام شد .

صالحی به توسعه و اشتغال پایدار روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در استان اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۲۶۳ میلیارد تومان تسهیلات دولتی و بانکی با بهره سود ۸ درصد در استان خراسان شمالی اختصاص یافته است .

وی همچنین تصریح کرد : استان خراسان شمالی جزو ۱۰ استان با اعتبارات مرتبط با تعاونی ها است که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح تعاون شهر در شهرستان راز وجرگلان با سود صفر تا ۴ درصد برای اشتغال ایجاد شده است.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی به وضعیت پیشرفت اجرایی دو راه آهن اسفراین - بجنورد - شیروان  و همچنین گرگان - بجنورد - مشهد در استان اشاره کرد و گفت :احتمال می دهیم که سوت قطار سال آینده در اسفراین بشنویم .

وی افزود : در لایحه بودجه سال ۹۷ ، ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد اختصاص یافته تا از رکود خارج شود .

وی گفت : در حال حاضراعضای هیات مدیره پتروشبمی خراسان باید مجمع عمومی فوق العاده برگزار کنند تا افزایش سرمایه سهامداران برای اجرای طرح توسعه پتروشیمی مصوب شود که البته هنوز انجام نشده است .

استاندار خراسان شمالی گفت: برای اجرای طرح توسعه این مجتمع هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

صالحی در ادامه از زنده بودن سعید براتی مرزبان  اهل خراسان شمالی خبر داد و گفت :  این مرزبان که اردیبهشت امسال در مرز میر جاوه استان سیستان و بلوچستان توسط اشرار و تروریست ها ربوده شده بود هم اکنون در سلامت به سر می برد و وزارت امور خارجه پی گیر باز گرداندن این مرزبان ربوده شده است .

انتهای پیام/آ

نیاز هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه پتروشیمی خراسان

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.