ظهرابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آماده سازی پیش نویسی در رابطه با مساله گرد و غبار

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در حال آماده سازی پیش نویسی برای اجلاس کنوانسیون رامسر در رابطه با موضوع گرد وغبار است .

آماده سازی پیش نویسی در رابطه با مساله گرد و غبارحمید ظهرابی سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به رایزنی ها در باره وضعیت تالاب های هورالعظیم و هامون با کشورهای همسایه اظهار کرد: کارگاه مشترکی با متخصصان کشورعراق برای برنامه ریزی و فعالیت های مشترک در رابطه با تالابهای عراق و ایران تشکیل دادیم.

وی افزود:سازمان حفاظت محیط زیست در حال آماده سازی پیش نویسی برای اجلاس کنوانسیون رامسر در رابطه با موضوع گرد وغبار است.

ظهرابی گفت: کشور عراق با وجود مشکلات و مسائل منطقه ای فعالیت های خود را برای احیای تالاب ها آغاز کرده است .

وی با بیان اینکه در رابطه با تالاب هامون سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو همکاری های مشترکی را آغاز کرده اند، ادامه داد:  سازمان محیط زیست و وزارت نیرو با تلاش وزارت خارجه مذاکراتی را در آینده با کشورهمسایه خواهند داشت .

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد : سازمان حفاظت محیط زیست برنامه مدیریت زیست بومی را تدوین وتهیه کرده است که در اجلاس کنوانسیون آن را ارائه خواهد داد.

وی افزود: استانداری سیستان و بلوچستان مکلف به پیگیری مسائل مربوط به اخذ حق آبه  از چاه نیمه ها که  بین سازمان محیط زیست و وزارت نیرو مشترک است را با جدیت بیشتری دنبال کند.

ظهرابی تاکید کرد: به علت شرایط خاص حوضه آبریز هامون ، سازمان محیط زیست با وجود مشکلات و چالش ها در این حوضه تلاش خود را برای احیای تالاب ها با جدیت بیشتر دنبال می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار