۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب صنعتی داریم که در سطح کشور کم نظیر است

رئیس صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه گفت: منابع آبی ما در استان به گونه ای است که در حال حاضر می توانیم بگوییم ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب صنعتی داریم که این خود در سطح کشور کم نظیر و شاید به نوعی بی نظیر تلقی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ؛ سید نعمت الله حقیقی  رئیس صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه  با اشاره به تلاش کارشناسان و متخصصان برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده آهن و صنایع پایین دستی آن، وضعیت بررسی و پایش معادن فلزی آهن ومس، و تکمیل زنجیره استحصال، تولید و فرآوری آهن در استان را خوب وامیدوارکننده ارزیابی کرد و گفت: مدتی است این فعالیت ها از واگذاری پهنه شرقی استان کرمانشاه  به کارشناسان ایمیدرو برای کشف وشناسایی کانی های فلزی، تلاش برای گسترش تولید آهن و نورد و فروآلیاژها، شتاب بیشتری به خود گرفته است.

رئیس صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر می توانیم اذعان کنیم با توجه به شرایط موجود ۵۰۰۰۰۰ تن تولید نورد در استان را داریم.

وی  بیان کرد: اگرچه شاید این میزان تولید فعلا نتواند جایگاه چندان بارزی را برای استان ما در مقایسه با کشور احراز کند، اما زیرساخت های واقعا خوب مناسبی برای توسعه صنایع فولاد مانند سدهایی که قبلا ایجاد کرده ایم و منابع آبی خوبی در اختیار است، در سطح استان داریم.

حقیقی با بیان اینکه تامین آب برای صنایع فولاد بسیار مهم وحیاتی است، گفت: اکنون منابع آبی خوبی در اختیار است.

وی گفت: منابع آبی ما در استان به گونه ای است که در حال حاضر می توانیم بگوییم ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب صنعتی داریم که این خود در سطح کشور کم نظیر و شاید به نوعی بی نظیر تلقی شود.

رئیس صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه بیان کرد: راهبرد ما، ایجاد و تقویت واحدهای پایین دستی معادن آهن است که خوشبختانه در استان با قوت شکل گرفته و بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع نورد و فولاد و آهن اسفنجی به عنوان زنجیره ارزشی فولاد را ایجاد کرده ایم.

انتهای پیام/ز

 

  ۵۰۰۰۰۰ تن تولید نورد در استان را داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.