کاهش حوادث رانندگی با راه اندازی سامانه سپهتن

سامانه سپهتن تنها سامانه مکانیزه کنترل تخلف رانندگان حمل و نقل مسافر بمنظور کاهش آمار تلفات جاده‌ای در مازندران راه اندازی شد.

ستوانیکم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این سامانه به صورت یکپارچه و آنلاین همه خودرو‌های عمومی کشور را کنترل می‌کند.

وی مهمترین مزایای سامانه سپهتن را اطلاع از جزئیات آمد وشد ناوگان، مشاهده جزئیات تردد و مسیر سفر خودرو، بررسی تخلفات خودرو‌ها به تفکیک رانندگان، رسیدگی به اختلاف بین راننده‌ها بر اساس جزئیات تردد و ساعات رانندگی، رسیدگی به اختلاف راننده‌ها و مالکین بر اساس جزئیات تردد و ساعت رانندگی، کاهش هزینه جرائم راهنمایی، اطلاع به موقع از حوادث احتمالی برای خودرو، انجام برنامه‌ریزی برای خروج رانندگان و خودرو‌ها از سرویس برای انجام تعمیرات و مرخصی‌ها برشمرد.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: سامانه سپهتن به عنوان یک سامانه نوپا در تلاش است تا نقش انسان در خطا‌ها و تخلفات را کاهش دهد.

ستوانیکم ابراهیمی افزود: دریافت اطلاعات حوادث و تصادفات به صورت پیام کوتاه، کنترل گواهینامه رانندگی، بیمه‌نامه و معاینه فنی به صورت لحظه‌ای، نشان دادن اطلاعات دقیق از محل فعلی خودرو، سرعت و زمان رسیدن به مقصد از مهمترین ویژگی‌های این سامانه است.

وی گفت: ارتقاء تکریم ارباب‌رجوع با امکان نظارت و پایش لحظه‌ای بر کیفیت سفر‌های ناوگان شرکت، رسیدگی به شکایات مسافران، امنیت روانی حاصل از کنترل برخط و لحظه‌ای خودروها، کوتاه شدن مدت سفر و بسیاری از امکانات که در نرم‌افزار تلفن همراه این سامانه وجود دارد در افزایش احساس امنیت سفر با ناوگان حمل‌ونقل مسافر تأثیر زیادی دارد.

انتهای پیام/ر

راه اندازی سامانه سپهتن در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار