در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شهرداری منطقه 4 فاقد محلی برای اسکان کارتن‌خواب‌ها

شهردار منطقه 4 گفت: مددسرای منطقه 4 استیجاری بود و از آذرماه سال جاری به دلیل هزینه بالایی که برای شهرداری داشت، تعطیل شده است.

کارتن خواب های منطقه 4 را در نمازخانه نواحی ساماندهی می کنیم/فعالیت مددسرای منطقه 4 توجیه اقتصادی نداشتسید علیرضا حسینی شهردار منطقه 4 شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: معضل کارتن خوابی در منطقه 4 خیلی گسترده نبوده و به تبع آن تعداد کارتن خواب‌های این منطقه هم زیاد نیست.

حسینی تاکید کرد: از شب گذشته در پی سرمای هوا، به شهرداران نواحی 9 گانه شهرداری این منطقه اعلام شده است که کارتن خواب های منطقه را در نمازخانه های ساختمان نواحی شهرداری اسکان دهند و ساماندهی کنند.

وی افزود: همه نمازخانه های نواحی مختلف شهرداری منطقه 4 برای اسکان کارتن خواب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورتی که فضای نمازخانه‌های فوق کافی نباشد، مددسراهای دیگر مناطق برای ساماندهی و استقرار موقت کارتن خواب‌های منطقه 4 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شهردار منطقه 4 شهرداری تهران تصریح کرد: در شرایط فعلی رسیدگی به کارتن خواب‌های منطقه 4 در نواحی مختلف شهرداری در این منطقه بهتر است و بر این اساس نواحی 9 گانه شهرداری منطقه 4 ماموریت پذیرش و اسکان کارتن خواب ها را بر عهده دارند.

قرار نیست همه مناطق مددسرا داشته باشند

حسینی یادآور شد: تنها مددسرای منطقه 4 به دلیل اینکه ملک مورد استفاده آن استیجاری بود و هزینه بسیاری را برای شهرداری در بر داشت از نیمه آذر ماه سال جاری تعطیل شده است و به گفته رضا قدیمی رئیس سازمان خدمات اجتماعی کارتن خواب‌های این منطقه تاکنون در مددسراهای دیگر مناطق، مثل مددسرای منطقه 8 ساماندهی می شدند.

وی تاکید کرد: آمار کارتن خواب‌های منطقه 4 بالا نیست، اما با این حال و با توجه به افزایش میزان سرمای هوا، نسبت به اسکان آن‌ها در نمازخانه های نواحی شهرداری با سرعت عمل بالایی اقدام می‌کنیم.

شهردار منطقه 4 اضافه کرد: شاید در مجموع بتوان گفت که تعداد 200 نفر از کارتن خواب ها را همانطور که گفته شد در نمازخانه نواحی شهرداری ساماندهی خواهیم کرد.

حسینی تصریح کرد: در منطقه 4 در حال حاضر یک مددسرا ویژه بانوان وجود دارد و نسبت به پذیرش آن ها اقدام می شود، اما برای مردان در شرایط فعلی مرکزی تحت عنوان مددسرا فعالیت نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان مددسرای قبلی به لحاظ هزینه، توجیه اقتصادی نداشت و به دلیل افزایش هزینه های اداره آن تعطیل شد و قرار نیست که همه مناطق مددسرا داشته باشند و متولی مددسراهای شهر تهران، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری است.

شهردار منطقه 4 افزود: از زمان تعطیلی مددسرای منطقه 4 تاکنون فرصت زیادی وجود نداشت که بتوانیم فضای دیگری را به عنوان جایگزین انتخاب کنیم و مورد استفاده قرار دهیم.

حسینی یادآور شد: در نظر داریم تا در آینده، یک فضای دیگری در منطقه 4 را که استیجاری نباشد، به مددسرا اختصاص دهیم و جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۸:۲۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
شهرداری های،وظیفه دارند
یک ، پارک ماشین برای ماشین های تاکسی شهری بین میدان های ایجاد کند، تا ماشین های تاکسی مزاحم رفت وآمد ماشین های دیگر نشوند.
دو، پارک ماشین های خطی خارج از شهر باشد ، تا آنها مزاحم ماشین های تاکسی شهری نشوند .
تاکسی های شهری ،نمی توانند خارج از شهر رانندگی کنند.
پارک ماشین های سر خیابان ممنوع می باشد،
آخرین اخبار