یک هزار و ۶۹ طرح در قزوین به بهره برداری می‌رسد

استاندار قزوین گفت:: یک هزار و ۶۹ طرح با هزار و ۴۰ میلیارد تومان هزینه در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جمع خبرنگاران افزود: ازاین تعداد ۸۰۹ طرح با سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در امور زیربنایی،۱۱۱ پروژه با ۶ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال در حوزه اقتصادی شامل صنعتی، کشاورزی و منابع طبیعی و ۱۴۹ پروژه با ۵۵۰ میلیارد ریال در امور فرهنگی و اجتماعی شامل آموزش و پرورش، بهداشت، آموزش عالی، بهزیستی و کمیته امداد است.

به گفته زاهدی، با بهره برداری از این طرح‌ها ۲ هزار و ۵۴۴ شغل ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در ایام الله دهه فجر یک هزار و ۸۰ واحد مسکونی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان به بهره برداری می‌رسد.
استاندار با اشاره به دستاورد‌های انقلاب در قزوین گفت: در حوزه انرژی طول خطوط شبکه پیش از انقلاب ۹۱ کیلومتر بود که این رقم اکنون به پنج هزار کیلومتر رسیده است.

زاهدی اضافه کرد: پیش از انقلاب ۵۵ مشترک در استان از گاز خانگی بهره‌مند بودند که اکنون این رقم به ۳۳۸ هزارمشترک افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنیبن قبل از انقلاب فقط ۱۰ واحد‌های صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند بودند که این رقم به ۲ هزار و ۴۰۰ واحد رسیده است.
استاندار افزود: در روستا‌ها نیز قبل از انقلاب گاز وجود نداشت، اما امروز ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان از مشترکین گاز هستند.
زاهدی گفت:: در حوزه برق نیز پیش از انقلاب طول خطوط انتقال در استان ۲ هزار و ۵۴۳ کیلومتر بود که اکنون به ۱۲ هزار و ۱۶۷ کیلومتر رسیده است.

زاهدی افزود: روستا‌های داری برق ۷۲ روستا بودند، ولی اکنون ۸۲۹ روستا صاحب برق هستند.

وی تعداد مشترکان صنعتی بهره‌مند از برق را در قبل از انقلاب یک هزار و ۸۴ مورد بیان کرد و گفت:: این میزان اکنون به ۱۰۱ هزار مشترک افزایش یافته است.

استاندار ادامه داد: در آب و فاضلاب روستایی هم جمعیت بهره‌مند از آب شرب ۱۲ درصد بود که این رقم اکنون ۹۰ درصد است و در آب و فاضلاب شهری قبلا ۲۰ هزار مشترک داشتیم که اکنون به ۲۸۰ هزار مشترک افزایش یافته است.

زاهدی افزود: در حوزه راه سازی ۳۱۴ کیلومتر بزرگراه در قزوین ساخته شده است که قبل از انقلاب وجود نداشت و آزادراه‌های استان ۵۰ کیلومتربودند که به ۲۱۸ کیلومتر افزایش یافته است.

وی افزود:راه‌های روستایی نیز در استان پس از انقلاب از ۲ هزار کیلومتر به پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر افزایش یافت و آسفالت شده اند.
استاندار اضافه کرد: احداث خط آهن قزوین-رشت که ۷۵ کیلومتر آن در قزوین است را باید از دیگر خدمات عمرانی دوران انقلاب اسلامی به مردم استان دانست.

زاهدی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی روستا‌های ما سند نداشتند، اما اکنون بیش از ۵۷ هزار سند به روستاییان استان تحویل داده شده است.

استاندار گفت: همچنین ظرف چهار دهه اخیر شاهد احداث ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی پس از انقلاب در استان بوده ایم.

زاهدی با اشاره به افزایش قابل توجه ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان قزوین پس از انقلاب اسلامی، گفت: به عنوان نمونه تولید گوشت مرغ از ۱۱ هزار تن به ۷۰ هزار تن رسیده و ظرفیت مرغداری‌های استان از ۲ هزار و ۵۵۰ قطعه به بیش از ۱۰ میلیون قطعه افزایش یافته است.

وی افزود: شیلات و پرورش ماهی در استان‌های میانی و از جمله قزوین وجود نداشت در حالی که امروز سالیانه سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی در استان پرورش و تولید می‌شود.

استاندارهمچنین گفت: تولید ۷۲ هزار تن شیر پیش از انقلاب در استان قزوین امروز به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های سدسازی در استان، گفت: مطالعات سد‌های مختلف در استان انجام شده و سد نهب با ۸۴ درصد پیشرفت در حال انجام است و به زودی به بهره بردرای می‌رسد.

استاندار همچنین به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: امید به زندگی از ۵۴ سال به ۷۴ سال رسیده و تعداد تخت‌های بیمارستانی استان بیش از سه برابر شده است.

زاهدی گفت: هم اکنون بیمارستان‌های ۷۰۰ تختخوابی قزوین و بیمارستان هزار تختخوابی در استان در دست احداث است.

استاندار قزوین با اشاره به خدمات سوادآموزی به جامعه پس از انقلاب اسلامی، گفت: میزان با سوادی در مناطق شهری بیش از ۹۴ درصد و در مناطق روستایی ۸۵ درصد است.

زاهدی اضافه کرد: همچنین مراکز تحصیلات دانشگاهی که بعداز انقلاب ایجاد شده اند چندین برابر رشد داشته اند.

وی گفت: افتتاح مراکز استانی صداوسیما از جمله در قزوین با پوشش ۹۹ درصدی در سطح استان را باید از دیگر دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی بدانیم.

زاهدی همچنین گفت: در حوزه فضا‌های ورزشی هم نسبت به اوایل انقلاب شاهد رشد ۳۵ درصدی هستیم.

انتهای پیام/

نشست خبری استاندار قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار