مدیرکل بیمه سلامت ؛

۸۰ میلیارد تومان از بدهی‌های بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی بیمه سلامت تخصیص یافته است که از این میزان سهم سیستان و بلوچستان ۸۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد صفدری در نشست خبری در زاهدان اظهار داشت:۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی بیمه سلامت تخصیص یافته است که از این میزان سهم سیستان و بلوچستان ۸۰ میلیارد تومان است.

صفدری افزود: در استان به بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم حاشیه شهر و کسانی که بیمه درمانی نداشتند به صورت رایگان دفترچه بیمه سلامت اهداء شد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: به موجب این دفترچه سازمان بیمه سلامت موظف شد تا ۹۴ درصد هزینه‌های درمان بیماران را به بیمارستان‌ها پرداخت کند.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع سازمان بیمه سلامت و عدم پیش‌بینی هزینه‌های گزاف که از طریق برنامه بودجه صورت گرفت سازمان بیمه سلامت در سال ۹۵ و ۹۶ با کمبود اعتبار مواجه شد و به همین دلیل بدهی‌های این سازمان در سطح کشور زیاد شود.

صفدری ادامه داد: با توجه به این که بیش از دو میلیون و ۳۰ هزار نفر بیمه شده در سیستان و بلوچستان وجود داشت دولت با نگاه ویژه به این استان و اینکه پرداخت بدهی‌ها در آن نسبت به سایر استان‌ها جلوتر باشد از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار داده شده به سازمان بیمه سلامت برای پرداخت بدهی‌ها ۸۰ میلیارد تومان آن را به سیستان و بلوچستان اختصاص داد داد تا بدهی داروخانه ها، دانشگاه ها، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های تجهیزات پزشکی به منظور تسویه بخش از بدهی‌ها از این طریق پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پرداخت بدهی‌ها از روز شنبه شروع شده و امیدواریم تا استاند مالی تا پایان شهریور ۹۶ به طور کامل پرداخت شود.

وی همچنین از اختصاص مبلغی دیگر خبر داد و گفت: اسفندماه با دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ۲ هزار میلیارد تومان دیگر پرداخت خواهد شد تا پرداخت بدهی‌ها به روز شود. همچنین در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوب شده تا در بودجه سال ۹۷ برای سازمان بیمه سلامت ایران اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا تمام بدهی تا پایان سال ۹۶ پرداخت شود. این مصوبه ۱۰ بهمن در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/ع

پرداخت بدهی بیمه سلامت استان 

برچسب ها: بیمه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار