یخبندان در راه آذربایجان غربی

به زودی دمای هوا در آذربایجان غربی به منفی بیست درجه میرسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بارش برف و کولاک شدید راه ارتباطی 350 روستا در آذربایجان غربی را مسدود و تردد در محورهای ارتباطی را بدون زنجیر چرخ غیرممکن کرده است.

باتوجه به پیش بینی هواشناسی استان با بروز یخبندان از بعد ازظهر امروز برودت هوا به زیر ۱۴ تا ۲۰ درجه خواهد رسید که لزوم اطلاع رسانی به مسافران جهت تردد از محورها و نیز صرفه جویی شهروندان در مصرف حامل های انرژی ضروری است.

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تصادفات در جاده های استان به دلیل یخبندان و لغزنده بودن گفت: با توجه به پیش بینی وقوع و تداوم یخبندان باید پلیس راه و اکیپ های راهداری و امدادرسان در محورها به موقع حضور یافته و تدابیر لازم برای افزایش ایمنی و کاهش حوادث درجاده ها را انجام دهند.

 

کهوریان ادامه داد: راهدارخانه های موجود در استان برای اسکان و ارائه خدمات به هموطنان و گرفتار شدگان در برف و کولاک آمادگی لازم را داشته باشند.

 

وی تصریح کرد:ارائه آموزش های لازم در خصوص نحوه بستن زنجیر چرخ و تمامی اقداماتی که برای حفظ ایمنی و کاهش حوادث در جاده ها ضروری است باید با همکاری کارشناسان مربوطه و صداوسیمای استان در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا هموطنان با آگاهی کافی از وضعیت جاده ها و آمادگی لازم برای سفر در شرایط برف و بارندگی اقدام کنند.

 

شکری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز ضمن اینکه از مردم خواست از سفرهای غیرضروری خوددداری کنند خاطرنشان کرد: با توجه به توقف بارش ها در برخی نقاط استان بازگشایی راه های روستایی با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن برخی روستا ها آغاز شده و تا دو روز آینده راه های روستایی استان کاملا بازگشایی می شود.

انتهای پیام/ا

دمای  هوا در آذربایجان غربی به زیر 20 درجه میرسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.