رئیسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صنعت زنبورداری در بودجه سال آینده مغفول ماند

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران گفت: در لایحه بودجه ۹۷ برای نهاد‌هایی که جز اولویت دولت نیست، بودجه هنگفتی اختصاص یافته در حالیکه بودجه صنعت زنبورداری با وجود اهمیت بالا، مغفول مانده است.

بماند//صنعت زنبور عسل در بودجه سال آینده جا ماندعفت رئیسی سرحدی مدیرعامل اتحادیه زنبورداران در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از تخصیص نیافتن ردیف بودجه مستقل به بیمه زنبورداران اظهار کرد: براساس تفاهم نامه صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اتحادیه سراسری قرار است که حدود 85 هزار زنبور دار تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

به گفته وی؛ زنبورداران در حالی تفاهم نامه بیمه روستایی و عشایری امضا کردند که چشم به راه عدالت در زمینه بیمه و بهره گیری از سطح خدمات هستند.

وی افزود: هم اکنون از 85 هزار زنبوردار تنها حدود 10 هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند که دولت 5 تا 6 هزار نفر آنها از محل هدفمندی یارانه ها بیمه کرده و مابقی بیمه خویش فرما هستند که نرخ آن بسیار بالا است.

رئیسی سرحدی با اشاره به اوضاع نامساعد زنبورداران نسبت به روستاییان و عشایر گفت: با توجه به نیمه دوم ماه زمستان، زنبورستان ها به سبب نبود بارش‌های مناسب دچار فقر غذایی هستند که با توجه به اهمیت زنبور عسل در حفظ محیط زیست از مسئولان تقاضا داریم که حمایت جدی از این صنعت به عمل آورند.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران ادامه داد: اکنون 85 هزار عضو اتحادیه سراسری زنبورداران هستند و حدود یک میلیون اشتغال غیرمستقیم در این حوزه وجود دارد که بدین منظور در صدد هستیم تا بانک‌ها منابع ارزان قیمت، همانند تسهیلات عشایری در اختیار زنبورداران قرار دهند تا  بتوانند بر توسعه محصول، بازسازی و نوسازی کندوهای عسل، ارتقای کمی و کیفی تولید عسل کار کنند.

به گفته وی؛ نوسازی و بازسازی کندوهای عسل، انتقال دانش فنی به زنبورستان‌ها و استفاده از دانش نوین در برداشت محصول امری ضروری است.

این مقام مسئول با انتقاد از مغفول ماندن صنعت زنبورداری در بودجه سال آینده، بیان کرد: در لایحه بودجه سال آینده برای نهادهای موازی که جز اولویت دولت نیست، بودجه هنگفتی اختصاص یافته است، به همین خاطر از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که  بخشی از بودجه را به سمت و سوی کارآفرینی در صنعت زنبورداری که اهمیت بالایی در حفظ محیط زیست و جلوگیری از مهاجرت افراد به کلان شهرها دارد، اختصاص دهند.

انتهای پیام/

 ضرورت توسعه و بازسازی کندوهای عسل

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
چرا زنبورا رو تو گلخونه ها نمیبرن بذارن ؟
آخرین اخبار