اضافه شدن هر ساله ۸۰۰ نفر به بیماران سرطانی کهگیلویه وبویراحمد

رییس مجمع خیرین سلامت کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در استان به سرطان مبتلا هستند و هرساله ۸۰۰ نفر به این آمار اضافه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  رییس مجمع خیرین سلامت استان در همایش پیشگیری از سرطان که با مشارکت " موسسه خیریه سرطان نور" در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شدگفت:بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر دراستان مبتلا به سرطان هستند و هرساله ۸۰۰ نفر به این تعداد اضافه می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه سرطان معده، سینه و روده بیشترین نوع سرطان دراستان است افزود: ۵۰۰ بیمار سرطانی زیر پوشش حمایتی مجمع خیرین سلامت هستند و از کمک‌های خیرین بهره‌مند شده اند.

وی گفت: در این همایش کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان علل و عوامل ابتلا، شیوه‌های درمان و پیشگیری از سرطان را تشریح کردند.

رییس مجمع خیرین سلامت استان ادامه داد:تغذیه نامناسب، کم تحرکی، فشار‌های عصبی، مصرف دخانیات و وراثت مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند.

نیکبخت افزود: افزایش دانش سلامت، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، تغذیه مناسب، ورزش، مبارزه با مصرف قلیان و سیگار و غربالگری از عوامل پیشگیری و مقابله با سرطان است.

 

انتهای پیام/ش

بهره مندی ۵۰۰ بیمار سرطانی از خدمات مجمع خیرین سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.