عقد اولین قرارداد بین المللی حوزه پسماند کشور در تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ،از بررسی دقیق ابعاد مختلف قرارداد تولید انرژی از پسماندهای شهری تبریز توسط وکلای بین المللی و کارشناسان امر خبر داد.

عقد اولین قرارداد بین المللی حوزه پسماند کشور در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیرضا اصغری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، در حاشیه جلسه دو روزه نمایندگان شرکت cnim فرانسه و متخصصان و مسئولان سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: جلسه بررسی قرار داده نیروگاه تولید انرژی از پسماندهای شهری در محل هتل کایا با حضور وکلای بین المللی و کارشناسان و متخصصین حوزه مدیریت پسماند به مدت دو روز تشکیل یافته یافته و به صورت تخصصی بندهای مختلف قرارداد احداث کارخانه زباله سوز بررسی می شود.

 

علیرضا اصغری با اشاره به اینکه این نشست تخصصی با حضور وکلای بین المللی طرفین به مدت دو روز در حال برگزاری است، گفت: این قرارداد مهم بین المللی در ۷۵۰ صفحه تنظیم شده است که برای اولین بار این چنین قراردادی در حوزه پسماند در کشور تدوین می‌شود و بعد از نهایی شدن آن، این قرارداد به صورت پایلوت کشوری در مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به حساسیت اعضای شورای شهر تبریز به مسائل محیط زیستی و شهروندی در تبریز گفت: رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شهری در اولین روز تشکیل این جلسه با حضور در محل مذاکرات و بررسی مفاد قرارداد از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفت .

 

علیرضا اصغری در خصوص روند نهایی شدن بندهای قرارداد اجرای این پروژه گفت: با توجه به اینکه این پروژه یک پروژه بزرگ و بین المللی محسوب می شود که در ایران اجرا خواهد شد از حساسیت بالایی برخوردار است و سعی می کنیم قبل از عقد قرارداد تمام مسائل حقوقی، فنی، اجتماعی و سیاسی آن با استفاده و مشورت با وکلای بین المللی و کارشناسان و متخصصان امر پیش‌بینی و در متن قرارداد گنجانده شود.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به اینکه مبلغ قرارداد احداث کارخانه زباله‌سوز ۲۹۰ میلیون دلار خواهد بود افزود: این قرارداد به شکل بی . او. تی و بین شرکت کئنیم فرانسه و شهرداری تبریز منعقد خواهد شد و بعد از نهایی شدن با تامین زیرساخت های لازم احداث کارخانه شروع می شود.

مدیرعامل سازمان پسماند در پایان سخنانش گفت: با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی در کلانشهر تبریز نیازمند کمک همراهی و راهنمایی های استاندار محترم، شهردار و اعضای شورای شهر هستیم و با حمایت و تشویق های آنان امیدواریم به زودی این قرارداد نهایی شود.

 

نشست دو روزه و راهبردی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با شرکت cnim فرانسه برای بررسی مفاد قرارداد احداث نیروگاه زباله سوز تبریز برگزار شد.

 

انتهای پیام/خ

 

احداث کارخانه زباله سوز تبریز با اعتبار ۲۹۰ میلیون دلاری

برچسب ها: شهرداری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار