۱۴۶ واحد پرورش مرغ گوشتی در بروجردفعالیت دارند

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از فعالیت ۱۴۶ واحد پرورش مرغ گوشتی با مجموع ظرفیت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه در این شهرستانخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا امینی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهار کرد: مجموع ظرفیت سالانه تولید گوشت مرغ در این شهرستان ۱۷ هزار تن است که بخشی از آن به استان‎های همجوار به استان‎های دیگر صادر می‎شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین مصرف روزانه گوشت مرغ در بروجرد حدود ۲۰ تن است، عنوان کرد: به این ترتیب سالانه ۸ تا ۹ تن از گوشت مرغ تولیدی واحد‌های پرورش مرغ گوشتی بروجرد در این شهرستان مصرف و حدود نیم دیگر صادر می‎شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ برای تولیدکننده ۷ هزار تومان است، افزود: به این ترتیب اگر قیمت هر کیلوگرم مرغ به کمتر از این عدد برسد، به زیان تولیدکننده است.

امینی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولیت تنظیم بازار به اداره جهاد کشاورزی واگذار و محول شده است، موظفیم که این صنعت را به نحوی مدیریت کنیم که به نفع تولیدکننده و مصرف‎کننده باشد.

وی اظهار کرد: به این ترتیب قیمت عرضه مرغ در بازار باید به نحوی تنظیم شود که برای تولید و مصرف‎کننده مقرون به صرفه باشد.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اشباع بازار گاه موجب پائین آمدن قیمت عرضه مرغ می‎شود، تاکید کرد: در شرایط کنونی توسعه واحد‌های پرورش مرغ گوشتی در کشور پاسخگوی نیاز مصرف است.

امینی تصریح کرد: به این ترتیب هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی سیاستی برای توسعه واحد‌های پرورش مرغ گوشتی ندارد و مجوزی برای این منظور صادر نمی‎شود.

وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد با فعالیت ۱۴۶ واحد پرورش مرغ گوشتی و مجموع ظرفیت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه رتبه‎دار تولید در لرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک واحد فعال و پیشرو در زمینه تولید مرغ مادر با طرفیت ۳۰ هزار قطعه در سال در بروجرد فعال است که بخشی از نیاز‌های کشور را نیز تامین می‌کند.

امینی خاطر نشان کرد: همچنین یک واحد تولید جوجه یک روزه با ظرفیت ۱.۵ میلیون قطعه جوجه در هر دوره ۲۱ روزه در این شهرستان فعال است.

وی بیان کرد: این واحد بسیار پیشرو و نمونه کشوری بخش زیادی از جوجه یک روزه مرغداری‎های بروجرد و بخشی از کشور را تامین می‎کند.

انتهای پیام/م

فعالیت ۱۴۶ واحد پرورش مرغ گوشتی در بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.