همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید نورالدین احمدی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید نورالدین احمدی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید نورالدین احمدی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

 مفقودالاثر نورالدین احمدی در سال 1344 در روستای دوبرا از توابع ارومیه به دنیا آمد. دوران تحصیلات را تا پنجم ابتدایی ادامه داد. سپس ترك تحصیل نمود و برای امرار معاش و اداره زندگی به كارگری مشغول شد.

ایشان از همان دوران كودكی فردی شجاع، با ایمان، صبور و پر تلاش و انسانی متواضع و فروتن بود. با افراد فقیر نشست و برخاست می كرد و در حد امكان، برای آنها كمك نمود. امام (ره) را دوست می داشت و فرامینش را به جان پذیرا بود. امام(ره) را دوستدار فقرا و ضد ستمگران می شناخت. امید و آرزوهای زیادی برای انقلاب داشت.

وی برای حفظ و حراست از آرمان های باشكوه انقلاب، داوطلبانه به خدمت زیر پرچم اعزام شد و در جمع برادران سپاهی بر علیه دشمنان اسلام و میهن اسلامی به جهاد و مبارزه پرداخت. تا خون در بدن داشت دلیرانه جنگید و حماسه های باشكوه و پرافتخار از خود به یادگار نهاد و سرانجام در تاریخ 1365/2/31 در منطقه عملیاتی حاج عمران، در اثر درگیری با نیروهای بعثی مفقودالاثر گردید و در سال 86 بهمراه تعداد دیگر از شهداء جنگ تحمیلی که شهادتشان محرز گردیده بود بعنوان شهید محسوب گردید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید نورالدین احمدی

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.