برگزاری ۱۴۵ برنامه فرهنگی دهه فجر در شهرستان بهار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار از اجرای ۱۴۵ برنامه فرهنگی در دهه فجر در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان خبر داد.

برگزاری 145 برنامه فرهنگی دهه فجر در شهرستان بهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام محمد جمشیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و کمیته قرآن و هیئات مذهبی ستاد دهه فجر شهرستان بهار، اظهار داشت: براى كشور ما، دهه فجر یك فرصت تاریخى بود و مردم ما را از یك حصار بسیار خطرناك خارج كرد. تا وقتى یك ملت در حصار استبدادِ یك حكومت وابسته و فاسد و ضدّ مردم و ضدّ فرهنگ و دین قرار دارد، هیچ چیز زیبا و مطلوبى كه زندگى آنها را از لحاظ مادّى و معنوى اعتلاء بخشد و پیش ببرد، نمى‏ تواند در بین آنها پا بگیرد.

حجت الاسلام جمشیدی اضافه کرد: دشمنان اسلام تلاش می کنند انقلاب را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم می آورد. می خواهند نامی از امام مردم نبرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست.

وی افزود: همزمانی دهه مبارک فجر با دهه اول فاطمیه، یکی از فرصت های طلایی برای استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی، محافل فرهنگی مذهبی برای تبیین اندیشه امام خمینی(ره) است که امیدواریم همه اعضای کمیته با بهره گیری از قرآن کریم و سایر ظرفیت های موجود در دین به طور اساسی گام بردارند.

وی در ادامه اجرای بیش از 145 برنامه را با بهره گیری از ظرفیتهای مردمی، هیئات مذهبی و سایر تشکلهای دینی، مبلغین و مبلغان اشاره کرد و اهم برنامه ها را شامل برگزاری مراسم ویژه دهه فجر و ایام فاطمیه در روستاهای حسین آباد عاشوری، رسولآباد سفلی، زاغه، وهنان، گنج تپه، مالکاشتر، کریمآباد، پرلوک، دینارآباد، حسام آباد، میرزاحصاری، دستجرد، لتگاه، راهموار و حسین آباد کارخانه با هماهنگی این اداره، برگزاری 20 گفتمان دینی دانش آموزی در مدارس سطح شهرستان، برگزاری مراسم توسط هیئات مذهبی، برگزاری گفتمان دینی طلاب حوزه های علمیه شهرستان، برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل ویژه مسئولین و رابطین فرهنگی هیئات مذهبی خواهران، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان با همکاری و نظارت ادارات تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان بهار، توسط 12 تشکل قرآنی شهری و روستایی در ایام دهه مبارک فجر عنوان کرد.

وی همچینین دیگر برنامه های ویژه این ایام را برگزاری سه گفتمان دینی در حسینیه قمر بنی هاشم(ع)لالجین، حسینیه سادات صالح آباد و حسینیه محبین اهل بیت(ع) مهاجران با موضوع انقلاب اسلامی، تحکیم بنیان خانواده اسلامی ایرانی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در روستاهای گنجتپه، دینارآباد، زاغه، لتگاه و حسام آباد، و شهرهای بهار، صالح آباد و مهاجران با حمایت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و گردهمایی هیئات مذهبی برادران و خواهران عنوان کرد.

انتهای پیام/خ

برنامه های فرهنگی دهه فجر در روستاهای شهرستا بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.