اجرای طرح همیار طبیعت در مدارس اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: هدف گذاری شده تا در هفته منابع طبیعی امسال طرح همیار طبیعت در مدارس اردبیل اجرا شده و بیش از دو هزار نفر از دانش‌آموزان استان اردبیل جذب طرح همیار طبیعت شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،شهامت هدایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: هفته منابع طبیعی که از 15 اسفندماه آغاز می‌شود فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی بوده که در این راستا برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده تا در کنار طرح‌های مورد نظر در سطح استان اجرایی و عملیاتی شود.

وی استفاده از ظرفیت جمعیت دانش‌آموزی استان را در راستای حفاظت از محیط زیست موثر دانست و گفت: هدفگذاری شده تا در هفته منابع طبیعی امسال بیش از دو هزار نفر از دانش‌آموزان استان اردبیل جذب طرح همیار طبیعت شده و در برنامه‌های حفاظتی این اداره کل همراهی لازم را با ما داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل طرح همیار طبیعی را گامی در راستای جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیای منابع طبیعی برشمرد و بیان کرد: تاکنون 721 نفر از علاقمندان به منابع طبیعی و محیط زیست عضو همیار طبیعت شده ساماندهی شده‌اند و به صورت داوطلبانه در اجرای برنامه‌های حفظ و احیای منابع طبیعی مشارکت می کنند.

هدایت افزود: از این تعداد همیار طبیعت 490 نفر دانش‌آموز، 200 نفر محافظ اختیاری و 31 نفر نیز مروج بوده که برای این افراد دوره‌های آموزش و ترویج برگزار می‌شود تا با ابعاد مختلف منابع طبیعی آشنایی لازم را کسب کرده و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ احیا و حفظ منابع طبیعی اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به گستردگی منابع طبیعی تصریح کرد: حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی وظیفه‌ای همگانی بوده و دولت به تنهایی نمی‌تواند در این عرصه اقدامات مناسبی انجام دهد که با توجه به این امر و در راستای ماندگاری همیشگی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی طرح همیار طبیعت اجرا می‌شود که نتایج مطلوب و موثری داشته است.

 

انتهای پیام/ع

هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.