برگزاری پنجمین جشنواره استانی خوشنویسی مشق مهر در مراغه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از برگزاری پنجمین جشنواره استانی خوشنویسی مشق مهر به میزبانی این شهرستان خبرداد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمد دادرس فیاض گفت: فراخوان دریافت آثار برای شرکت علاقه مندان و هنرمندان در این جشنواره فرهنگی و هنری منتشر شد.

وی افزود:این جشنواره 11 تا 20 اردیبهشت سال آینده همزمان با سالروز میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) در محل نگارخانه استاد نیکخو برپا می شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره استانی که با حضور هنرمندان خوشنویس آذربایجان شرقی برگزار می شود، آثار منتخب ارائه شده در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

فیاض اضافه کرد: علاقه مندان به ارائه آثار خوشنویسی می توانند آثار خود را تا 25 فروردین 97 به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند.

وی گفت: این دوره از جشنواره در 2 بخش اصلی استانی و بخش دانش آموزی و هنرجویی ویژه هنرجویان و دانش آموزان مراغه‌ ای در قالب موضوعات مختلفی از جمله آثار مکتوب مرتبط با سیره‌ حضرت ولیعصر (عج) و امامت و ولایت، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال برگزار می شود.

وی افزود: در بخش هنرمندان استانی که بخش اصلی جشنواره محسوب می شود آثار ارائه شده در رشته‌ های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار می شود.

وی ادامه داد: در بخش بخش هنرجویی و دانش آموزی این جشنواره نیز آثار ارائه شده در رشته‌ های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و همچنین تحریری خواهد بود.

فیاض اضافه کرد: آیین اختتامیه پنجمین جشنواره استانی مشق مهر نیز بیستم اردیبهشت ماه 97 در محل مجتمع فرهنگی عبدالقادر مراغی برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ش

مراغه میزبان برگزاری پنجمین جشنواره استانی خوشنویسی مشق مهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.