ورزشکاران گیلانی ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۶ مدال برنز رقابت‌های سامبوی قهرمانی کشور را کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  سعید علیپور مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: در رقابت‌های سامبوی قهرمانی کشور که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در کرمانشاه برگزار شد پیمان وظیفه شناس و کیوان چراغی از گیلان با غلبه برابر همه رقبای خود مدال طلا گرفتند.

وی افزود: همچنین محمدرضا مظاهری و عباس عموپور دیگر ورزشکاران گیلانی به مدال نقره و بهادر گلچین، مهیار مودب، سید محمد سید پور، رضا رمضانی، محمد آزمون و حسین میرزایی هم برنز کسب کردند.

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان اعلام کرد: در مسابقات سامبو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ۲۵۰ ورزشکار در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان در کرمانشاه با هم به رقابت پرداختند.

سعید علیپور خاطر نشان کرد: سامبو یک ورزش رزمی روسی است که در دهه ۱۹۲۰ در ارتش سرخ شوروی سابق به منظور تقویت توانایی مبارزه تن به تن سربازان، پایه گذاری شد.

وی تصریح کرد: این رشته که بر فنون گلاویزی و پرتابی تاکید دارد تلفیقی از موثرترین تکنیک‌های چندین رشته دیگر از جمله جودو، کشتی آزاد و فرنگی و سبک‌های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است و در سال ۱۹۳۸ به عنوان یک ورزش رسمی مورد تایید کمیسیون ورزشی اتحاد جماهیر شوروی سابق قرار گرفت.

 

انتهای پیام/م.ع

درخشش ورزشکاران گیلانی در مسابقات سامبو قهرمانی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.