در ۳۱ استان کشور کار آمایش سرزمین آغاز شده است

بنیان‌گذار آمایش سرزمین در کشور گفت: در ۳۱ استان کشور کار آمایش سرزمین آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن فولادی بنیان‌گذار آمایش سرزمین در کشور در دومین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: برنامه اول و دوم توسعه بر موارد عمرانی تکیه داشت، از برنامه سوم توسعه به سمت رشد اقتصادی حرکت کردیم که هنوز به سرانجام نرسدیم چراکه سطح کلان، اهداف و سرمایه‌گذاری‌ها و غیره را تعیین می‌کنیم و به بعد سرزمینی توجهی نداریم که چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه در ۳۱ استان کشور کار آمایش سرزمین آغاز شده است افزود: در آمایش سرزمین به‌جای تسهیل به سمت پیچیده‌تر و دشوارتر کردن برنامه‌ریزی‌ها حرکت کردیم.

بنیان‌گذار آمایش سرزمین در کشور تصریح کرد: در آمایش سرزمین باید به مهم‌ترین موضوعات یعنی امنیت، اقتصاد و معیشت مردم و فرهنگ و آموزش توجه کنیم و این در حالی است که در این طرح بیشتر به عمران و آبادانی مناطق پرداخته‌شده است.

حسن فولادی تاکید کرد: مهم‌ترین و سخت ترین بخش آمایش تعادل و کنترل کردن هم‌زمان جامع‌نگری به معنای پخش کردن نگرش است.

وی گفت: برای رسیدن به نقطه ایده آل در آمایش سرزمین راه درازی در پیش داریم چراکه این برنامه‌ها به رشد اقتصادی فکر می‌کردند و در نهایت خروجی منطقه‌ای مشخصی نیز نداشتیم.

فولادی افزود: صرف پرداختن به مسائل اقتصادی و توسعه منطقه‌ای هر کدام به تنهایی باعث پیشرفت نشد، زمانی برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی باشد و وقتی برنامه اهداف تولید ناخالص اهداف هر بخش را تعیین می‌کند که بازرگانی شش درصد، کشاورزی سه درصد، صنعت ۹ درصد، رشد کنند، نمی‌توان چندان موفق وارد بازار شد چراکه مقدم بر رشد اقتصادی توزیع جغرافیای مناسب است.

انتهای پیام / ق

مرکزیت و مرجعیت علمی برای آمایش سرزمین در کشور تعریف‌نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار