کاهش کشت های پرمصرف مانند شلتوک و برنج

مدیرکل دفتر بهره برداری از تأسیسات انتقال و توزیع آب گفت: در زمینه کشت های پرمصرف مثل شلتوک و برنج خودداری شود و حتی کشت هایی مثل ذرت را نیز به حداقل برسانند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،  رضا دهکردی، مدیرکل دفتر بهره برداری از تأسیسات انتقال و توزیع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان داشت: خشکسالی مطمئنا ما را در سال 97 و 98 مجبور به صرفه جویی بیشتری می کند٬ و برای کشت پاییزه در سال آینده مطمئنا با تأخیر شروع دوره کشت مواجه خواهیم شد و مقداری سطح زیر کشت را نیز باید کاهش دهیم .

وی بیان کرد: خوزستان از نظر طبیعت مساعد برای کشت برنج نیست ولی با توجه به اینکه این کشت برای مردم یک کشت ساده و با درآمد مناسبی است٬ در تابستان به سمت این کشت می روند و این مساله باعث می شود که حق آبه سایر کشاورزان به آن ها نرسد .

دهکردی با اشاره به نارضایتی کشاورزان افزود: اگر در شرایطی مانند شرایط کنونی قرار داشته باشیم امکان کنترل و مدیریت منابع آب به حداقل می رسد. در این زمینه به دنبال وارد کردن فشار به کشاورزان نیستیم. با توجه به اینکه سیاست ما این است که با مردم تعامل کنیم زیرا اگر بخواهیم فشار بیاوریم باعث ایجاد نارضایتی کشاورزان و خسارات اقتصادی به آن ها وارد می شود .

مدیرکل دفتر بهره برداری از تأسیسات انتقال و توزیع آب عنوان کرد: باید حتما جهاد کشاورزی در این مدیریت منابع آب همکاری و سعی کند کم ترین سطح زیرکشت را در تابستان و متناسب با وضعیت منابع آب داشته باشد. در این زمینه باید از کشت های پرمصرف مثل شلتوک و برنج خودداری شود و حتی کشت هایی مثل ذرت را نیز به حداقل برسانند .

دهکردی بیان کرد: اگر چنین هماهنگی با مردم داشته باشیم مطمئنا می توانیم از تابستان عبور کنیم. نگرانی بعدی ما در ارتباط با کشت پاییزه سال بعد است زیرا وضعیت منابع آب خیلی بدتر از وضعیت فعلی خواهد بود و آنجا هم باید پاسخگوی مردم باشیم .

انتهای پیام/م

کشت پاییزه در سال آینده کاهش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.