افزایش ظرفیت تولید برق در آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ،گفت:وجود صنایع مختلف در تبریز با توجه به توسعه روز افزون آن برق تولید در نیروگاه های آذربایجان شرقی جوابگوی نیازهای استان نیست و این ظرفیت باید افزایش یابد.

ضرورت افزایش ظرفیت تولید برق در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،دربازدید از نیروگاه حرارتی تبریز با توجه به این که مصرف برق در استان از تولید آن بیشتر است،افزود: باید هدف گذاری ها دراین زمینه بر مبنای افزایش ظرفیت تولید برق در آذربایجان شرقی صورت گیرد.


امام جمعه تبریز اظهارکرد : در حال حاضر 4 نیروگاه در تامین برق مردم استان تلاش خستگی ناپذیر شبانه روزی دارند اما میزان برقی تولیدی هزار و 300 مگاواتی جوابگوی استان نیست و اگر این شرایط تداوم یابد درآینده با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.


وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی واستفاده بهینه از برق گفت : در راستای حفظ و صیانت از منابع انرژی
چشم اندازهای جدیدی ترسیم شود تا با توسعه متوزان نیروگاه ها وهمچنین ایجاد نیروگاه های جدید، کشور به صادرکننده انرژی تبدیل شود.


آل هاشم با اشاره به اینکه ظرفیت تولید برق برخی استان های کشور 4 برابر آذربایجان شرقی است گفت : میتوان با تکیه بر توان نیروهای متخصص داخلی و شناسایی فرصت های مختلف در حوزه انرژی اقدامات موثری در جهت افزایش ظرفیت تولید برق انجام داد تا از بروز مشکلات متعدد در آینده جلوگیری کرد.


نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید تمامی طرح های اجرایی پیوست دستورالعمل زیست محیطی داشته باشند گفت : رویکرد، فرایند تولید و انتقال برق را باید در قالب طرح های دوستدار محیط زیست ارائه کرد و هزینه های تولید برق بر محیط زیست را کاهش داد.


وی ادامه داد : راه حل تحقق این موضوع در ایجاد شبکه های هوشمند برق با بهره گیری از فناوری های پیشرفته در این حوزه است.


امام جمعه تبریز گفت :در حال حاضرچالش های زیست محیطی متعدد از جمله بحران خشک شدن دریاچه ارومیه زندگی ساکنان استان های شمالغرب را با مشکل مواجه ساخته است که با در نظر گرفتن این موضوع نباید زمینه بروز و ظهور دیگر چالش ها را فراهم کنیم.


مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه نیروگاه تبریز گازسوز و بدون آلایندگی است گفت :درایام آلودگی هوای تبریز همیشه انگشت اتهام را به سمت نیروگاه‌ها نشانه می‌روند و برخی ها بخار را به جای آلودگی به مردم معرفی می‌کنند که این شبهات باید برطرف شود.


معینی خاطرنشان کردوگفت : در گذشته برق تولید شده مازاد بر مصرف استان بود و بخش قابل توجهی از آن صادر میشد اما در حال حاضر سی و سومین استان از نظر تولید برق هستیم.


وی اذعان کرد : با توجه به صنعتی بودن استان ، با احداث ۲ نیروگاه ۲۰۰۰مگاوات به ظرفیت تولید برق باید افزوده ‌شود اما اگر این موضوع محقق نشود در افق 1400 ، هزار و 100 مگاوات کمبود برق خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/خ

 ضرورت افزایش ظرفیت تولید برق در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.