امسال ۱۰۴ کلاس درس در آذربایجان شرقی در ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: در طول دهه فجر امسال ۲۷ پروژه آموزشی با ۱۰۴ کلاس درس و با صرف اعتبار ۵ میلیارد و ۳۴۹ میلیون تومان در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۷ پروژه آموزشی آذربایجان شرقی ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدرضا عیدی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ،عصر امروز در نشست خبری مشترک با رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی که برگزار شد، اظهار داشت: زلزله ارسباران بلایی بود که پنج سال پیش در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس به وقوع پیوست ولی به لحاظ بازسازی اغلب فضاهای آموزشی در منطقه ارسباران، به‌نوعی این زلزله بانی خیر و برکت شد در حالی که نمی‌توانیم غم و اندوه جان‌باختگان زلزله را فراموش کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت به‌تنهایی در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس 23 پروژه مدرسه‌سازی و مسجدسازی در جریان زلزله سال 91 احداث کرد، افزود: این پروژه‌ها شامل 3 مسجد و 20 باب مدرسه می‌شود که در شهرستان‌های زلزله‌زده ارسباران احداث کرده است به‌طوری که زلزله موجب شد تا فضاهای مستحکم آموزشی شهرستان اهر از میانگین استانی و کشوری هم بالاتر باشد.

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بابیان اینکه آذربایجان شرقی 24 هزار و 66 باب کلاس درس دارد، گفت: از این تعداد کلاس درس حدود 10 هزار و 178 کلاس درس مستحکم است که طبق آیین‌نامه 2800 احداث شده است.

 

عیدی اضافه کرد: متأسفانه 7 هزار و 652 کلاس درس در آذربایجان شرقی فرسوده بوده به‌نوعی عمر مفید خود را از دست داده‌اند خدای‌ناکرده اگر زلزله‌ای به بزرگی 5 ریشتر و بالاتر در استان رخ دهد این کلاس‌ها دچار آسیب‌دیدگی اساسی خواهند شد و شاید حتی جان دانش‌آموزانی که در این کلاس‌های درس تحصیل می‌کنند نیز به خطر بیفتد.

 

وی با تأکید بر اینکه 6 هزار و 236 کلاس درس در استان آذربایجان شرقی نیمه مستحکم است، گفت: این کلاس‌ها نیازمند مقاوم‌سازی هستند به‌طوری که بحث مقاوم‌سازی از 10 سال پیش به جریان افتاده که بانی اجرای این طرح سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور بود و نمونه‌ای از مقاوم‌سازی‌ها در شهرستان ورزقان بود که در جریان زلزله حتی زره ای آسیب ندید.

 

انتهای پیام/خ

 

۲۷ پروژه آموزشی آذربایجان شرقی ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار