اروپا گاوش زائید؛

نگرانی بلژیک از موج بازگشت تروریست‌های عضو داعش

بسیاری از اعضای اروپایی داعش به دنبال فرار از جنگ و بازگشت به کشور‌های محل سکونت اولیه خود هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با تداوم شکست‌های گروه (صهیونیستی-وهابی) داعش در سوریه، بسیاری از اعضای اروپایی آن به دنبال فرار از جنگ و بازگشت به کشور‌های محل سکونت اولیه خود هستند.

به نظر می‌رسد بلژیک به علت بازگشت ده‌ها شهروند این کشور که برای پیوستن به صفوف گروه‌های تروریستی زمانی به خاورمیانه رفتند و اکنون با شکست این گروه‌ها درصدد بازگشت به این کشور هستند با مشکلات و چالش‌های عظیمی روبرو شده است.

بر اساس گزارش ها، بلژیک دارای بالاترین تعداد سرانه جنگجویان تروریستی فعال در گروه‌های تروریستی است و چشم انداز رویارویی با تعداد قابل ملاحظه‌ای از افرادی که تحت آموزش‌های رزمی قرار گرفته اند و آموزه‌های خطرناک یک گروه تروریستی را آموخته اند، برای این کشور بسیار خطرناک و نگران کننده است.

نگرانی مقامات بلژیک از آنجا تقویت می‌شود که ستیزه جویان تروریست که به این کشور بازگشته اند مایل به صحبت در مورد تجربه خود و یا ادغام دوباره در جامعه این کشور نیستند. از سوی دیگر برخی از این افراد هیچ تاسفی از بابت عضویت در یکی از بدنام‌ترین سازمان‌های تروریستی جهان ندارند.

راب واینرایت رئیس یوروپل (پلیس اروپا) در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: تعداد جنگجویانی که پس از شروع شکست داعش در عراق و سوریه به اروپا بازمی گردند به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

اتحادیه اروپا از اصلی‌ترین منابع تامین نیرو و جنگجو برای داعش بوده است و بر اساس گزارش اندیشکده گروه سوفان حدود شش هزار شهروند اروپایی برای عضویت در داعش راهی خاورمیانه شده اند.

درحالی که صد‌ها نفر از این افراد به اروپا بازگشته اند، مقامات اروپایی هشدار دادند موج دیگری از تروریست‌ها ممکن است با معرفی خود به عنوان پناهجو، وارد اروپا شوند.

انتهای پیام/

بازگشت داعش به اروپا باعث نگرانی بلژیک شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار