راه اندازی صندوق توسعه خرد زنان روستایی در روستاهای هرمزگان

در همه روستاهای بالای 150 خانوار هرمزگان، صندوق توسعه خرد زنان روستایی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،لاله بشیرزاده مسئول آموزش زنان روستایی و عشایر سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در دهمین جلسه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان گفت: راه اندازی صندوق توسعه خرد زنان روستایی شتاب بیشتری گرفته و اکنون تعداد صندوق ها از 42 صندوق در سال 94به 92 صندوق رسیده است.

وی افزود: بیش از سه هزار و 600 نفر از زنان روستایی در ده شهرستان استان عضو این صندوق هستند و اکنون اعتبار این صندوق ها به بیش از پنج میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است.

 مسئول آموزش زنان روستایی و عشایر سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته هر سال 30 صندوق جدید در روستاهای بالای 150خانوار استان ایجاد می شود و تا 9 سال آینده این صندوق در همه 385 روستای بالای 150 خانوار استان راه اندازی می شود.

بشیرزاده افزود: تولید صنایع دستی، صنایع غذایی و بسته بندی و تولید محصولات دامی و گیاهی از مهم تری مشاغل راه اندازی شده در این صندوق است.

وی گفت: توسعه اشتغال پایدار در روستاها، توانمندسازی زنان روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستایی و ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستا از اهداف راه اندازی صندوق توسعه خرد زنان روستایی است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان نیز در این جلسه گفت: صندوق توسعه خرد زنان روستایی ازنمونه های موفق توسعه اقتصاد مقاومتی است که باید در سطح استان گسترش یابد.

علی رئوفی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی با توجه به ایام دهه فجر به ارائه عملکرد و دستاوردهای خود برای مردم بپردازند و اهداف و دستاوردهای نظام اسلامی را در دیدارهای مردمی و شهرستانی تبیین کنند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز در این جلسه گفت: دستگاه های اجرایی استان باید طرح های اقتصاد مقاومتی را با جدیت بیشتری پیش ببرند و سعی کنند برای طرح ها اعتبارات ملی جذب کنند.

صالح دریانورد افزود: جذب اعتبارات ملی از شاخص های ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی و دولتی است.

بررسی عملکرد و ارائه آخرین وضعیت طرح های اقتصاد مقاومتی دستگاه های مختلف استان از دیگر موضوعات این جلسه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان بود.

انتهای پیام/ف

  صندوق توسعه خرد زنان در روستاهای هرمزگان راه اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.