اجرای طرح مشاغل خانگی با توانمندسازی زنان بوشهر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر توجه به مشاغل خانگی به ویژه در روستاها تصریح کرد: در این راستا طرح مشاغل خانگی با توانمندسازی زنان بوشهر اجرا می‌شود.

اجرای طرح مشاغل خانگی با توانمندسازی زنان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه دهقانی بعدازظهر امروز در بازدید از نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان‌ها در بوشهر  با اشاره به نقش مهم بانوان در عرصه حرفه‌ها و محصولات تولیدی صنایع دستی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از آثار و محصولات صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می‌شود که مهارت آموزی در این راستا نقش ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی و مهارتی راه حل مناسبی در مسیر تربیت افراد هنرمند و جلوگیری از نابودی مشاغل و صنایع دستی استان بوشهر محسوب می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تاکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری و معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی نیازمند حمایت و تمرکز بر صنایع دستی و گردشگری است که این نیز با توسعه آموزش‌های مهارتی در این مقوله موثر است.

دهقانی نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در احیای رشته‌های صنایع دستی و گردشگری بسیار مفید و پر رنگ دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف ،صنایع دستی می توان از این ظرفیت برای توسعه پایدار استان بوشهر بهره برداری کرد.

وی با تاکید بر توجه به مشاغل خانگی به ویژه در روستاها تصریح کرد: در این راستا طرح مشاغل خانگی با توانمندسازی زنان بوشهر اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر نیز با تاکید بر نقش مهم مهارت‌آموزی در توانمندسازی افراد برای تحقق  طرح اشتغال‌زایی اظهار داشت: مهارت آموزی  نقش به‌سزایی در ورود جوانان به بازار کار دارد و برای رشد و توسعه  رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری و همیاری همه دستگاه ها نیاز است.

سعید زرین‌فر با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال تصریح کرد: مهارت آموزی اولویت اساسی در ایجاد اشتغال پایدار است.

وی حضور فنی و حرفه‌ای در نمایشگاه‌های مختلف را فرصتی برای توسعه مهارت آموزی و آشنایی اقشار مختلف جامعه با این آموزش‌ها دانست و افزود: استان بوشهر قابلیت زیادی برای اشتغال دارد که باید تمام دستگاه‌ها با هم افزایی، همکاری و شناخت توانمندی‎های موجود در حوزه‌های صنایع دستی، تولیدات و محصولات محلی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند.

زرین‌فر با بیان اینکه آموزشهای مهارتی راه حلی مناسب در راستای تربیت افراد هنرمند و جلوگیری از نابودی مشاغل و هنرهای دستی استان است،تاکید کرد: فعالیت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهربسیار عالی است و گستردگی روزافزون این آموزش‌ها میان جوانان و افراد جویای برای توسعه اشتغال پایدار نقشی اساسی دارد.

انتهای پیام/م

طرح مشاغل خانگی با توانمندسازی زنان بوشهر اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.