پاکستان: 27 متهم ارتباط با طالبان را به دولت کابل تحویل داده ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که دولت کشورش ۲۷ متهم ارتباط با شبکه حقانی و طالبان افغانستان را به دولت کابل تحویل داده است.

پاکستان: 27 متهم ارتباط با طالبان را به دولت کابل تحویل داده ایمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که دولت کشورش نوامبر سال گذشته میلادی (عقرب/ آبان ماه 96) ۲۷ متهم ارتباط با شبکه حقانی و طالبان افغانستان را به دولت کابل تحویل داده است.

«محمد فیصل» با انتشار چند پیام توئیتری نوشت که کشور در جنگ علیه تروریسم حدود 75 هزار از شهروندان از جمله شش هزار نفر از نیروهای امنیتی خود را - در مسیر مبارزه با تروریسم - از دست داده است.

این سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در حالی بیان می شود که پس از حمله تروریستی به یک هتل در کابل و حملات بعدی در پایتخت افغانستان، از جمله انفجار یک دستگاه آمبولانس در این شهر بیش از 100 افغانستانی کشته شدند و پاکستان نیز به دست داشتن در این حوادث تروریستی متهم شد.

محمد فیصل در ادامه پیام های توییتری خود نوشت که میزان تلفات نیروهای مسلح پاکستان، بالاترین میزان تلفات افسران و سربازان در جهان است و پاکستان نیز در جنگ با تروریسم بیش از 123 میلیارد دالر زیان دیده است.

به نوشته ایرنا، پیش از این رئیس سازمان سیا آمریکا اعلام کرده بود که اگر پاکستان اقدامی علیه تروریسم در خاک خود نکند، تضمین لازم را خواهیم داد که مأمن‌های امن تروریستی دیگر وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار