ایرانی‌ها در صدد شکستن طلسم ۲۵ ساله قهرمانی در آسیا

۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در صدد هستند تا طلسم ۲۵ ساله قهرمان نشدن در این مسابقات را بشکنند.

ایرانی ها درصدد شکستن طلسم 25 ساله قهرمانی در آسیابه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از پایان رقابت های مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، 4 تیم ( استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و ذوب آهن ) که نماینده ایران در این مسابقات هستند، حریفان خود را شناختند و درصدد هستند تا طلسم 25 ساله قهرمان نشدن در این رقابت ها را بشکنند.

آخرین بار تیم فوتبال پاس تهران در سال 1992 در فینال جام باشگاه های آسیا با تیم الشباب عربستان دیدار کرد و در پایان با گل زیبای محسن گروسی به پیروزی رسیدند تا ایرانی ها در منامه قهرمانی آسیا را جشن بگیرند.

پیش از آن هم استقلال تهران در سال های 1349  و 1369 توانست به قهرمانی برسد تا ایرانی ها با 3 مقام قهرمانی جزء کشورهای پرافتخار در مسابقات باشگاهی آسیا شوند.

حالا تراکتورسازی که در گروه A لیگ قهرمانان آسیا با تیم های الغرافه قطر، الجزیره امارات و الاهلی عربستان همگروه است و تلاش می کند با هدایت ساغلام شگفتی ساز شود. البته سرخ پوشان تبریزی ترک کار سختی دارند و امیدوارسیم برای دومین بار بتوانند به مرحله حذفی صعود کنند و تاریخ ساز شوند.

در گروه B ، ذوب آهن ایران با الدحیل قطر، الوحده امارات و لوکوموتیو تاشکند در یک گروه قرار دارد و تلاش می کنند تا با ژنرال فوتبال ایران بتوانند خاطرات سال 2010 را تکرار کنند و به فینال برسند اما با این تفاوت که می خواهند در صورت رسیدن به دیدار نهایی، به جای اشک، لبخند را به صورت مردم ایران بنشانند.

در گروه سوم، پرسپولیس به عنوان قهرمان ایران در آسیا حاضر است. شاگردان برانکو در این فصل فوتبالی غوغا کردند و فوتبال دوستان ایرانی می خواهند روند خوب قرمزها در آسیا هم داشته باشند. آنها تاکنون مانند 2 تیم قبلی، قهرمانی در آسیا را ندارند و با تیم های نسف قارشی، السد قطر و الوصل امارات همگروه است.

اما پرافتخار ترین تیم ایرانی در آسیا، استقلال است. آبی پوشان که سابقه 2 قهرمانی در آسیا دارند، تلاش می کنند تا مانند گذشته بتوانند بازهم پرچم کشورمان را در قاره کهن بالا نگه دارند و باید دید در پایان این رقابت های سخت، کدام تیم ایرانی افتخار بیشتری کسب می کند.

شاگردان شفر در گروه D که گروه مرگ محسوب می شود، با تیم های العین امارات، الریان قطر و الهلال عربستان همگروه است.

رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با حضور 32ر تیم از 23 بهمن در آسیا برگزار می شود.

انتهای پیام/

4 نماینده ایران در آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار