کلانتری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم بهسازی معادن برای رسیدن به توسعه پایدار

مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت:برای رسیدن به توسعه پایدار باید بعد از بهره برداری از معادن زمینه بهسازی آن را نیز فراهم کرد.

معادن داخل مناطق حفاظت شده باید از سازمان محیط زیست استعلام شوندکیومرث کلانتری مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بهره داری معادن در اطراف تهران اظهار کرد: معادن تهران مشمول رعایت ضوابط و قوانین محیط زیست هستند.

وی افزود: معادنی که تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست هستند  در زمان اکتشاف و  بهره برداری باید از سازمان محیط زیست استعلام بگیرند.

کلانتری گفت: معادن دیگر نیز موظف به رعایت ضوابط سازمان محیط زیست هستند چرا که معدن در طبیعت است و بهره برداری معدنی ، بر طبیعت اثرمی گذارد، از این رو اگر ما از معدن بهره برداری و بعد آن رها  و  بهسازی نکنیم در این صورت با فرسایش خاک ، باد، از دست دادن طبیعت ، گونه های گیاهی و جانوری رو به رو خواهیم بود.

وی ادامه داد:برای توسعه باید فعالیت و بهره برداری معدنی انجام شود اما در کنار آن به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیز توجه شود.

مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران تصریح کرد: یک معدن می تواند بهره برداری و بهسازی شود و همچنین می تواند دوباره در طبیعت به حالت اولیه خود بازگردد اما اگر قرار بر این باشد هرجا را شخم زده و رها کنیم، آن منطقه دیگربه توسعه پایدار نخواهد رسید .

وی با بیان اینکه توسعه ای که مد نظراست باید پایدار، بلند مدت وبا رعایت حقوق نسل های آینده باشد و معدنچی باید مسئولیت اجتماعی داشته باشد، ادامه داد: اگر قرار است درخت یا بوته ای قطع شود و یا جاده ای احداث شود حتما باید در کنار آن بهسازی محیط زیست هم صورت گیرد .

کلانتری گفت: برای بهره برداری از معادن باید این را در نظر گرفت که چه چیزی را از دست می دهیم وچه چیزی را به دست می آوریم .

وی ادامه داد: خوشبختانه ضوابط محیط زیستی توسط دستگاه های متولی اکتشاف و بهره برداری از معادن رعایت می شود و سازمان محیط زیست نیز بر آنها نظارت می کند .

مدیر کل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: باید دیدگاه حفظ بدون بهره برداری در دستگاه های حاکم درمحیط زیست را حفظ کنیم اما بهره برداری اصولی ، پایدار و بلندمدت نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/

 لزوم دریافت استعلام برای بهره برداری از معادن تحت حفاظت محیط زیست

برچسب ها: محیط زیست ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار