همزمان با ایام الله دهه فجر؛

بهره برداری از ۵۶۸ پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی

همزمان با ایام الله دهه فجر ۵۶۸ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در آذربایجان غربی به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از ۵۶۸ پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسمعیل کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۵۶۸ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال واشتغالزایی یک هزار و ۱۱۴ نفر به طور مستقیم و ۶۰۳ نفر به صورت غیر مستقیم بهه برداری می‌شود که ۱۱ هزار و ۲۰۷ خانوار استان از مزایای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

وی در زمینه حوزه‌های مربوط به طرح‌های افتتاحی دهه فجر گفت: از مجموع این طرح‌ها ۵۳۸ طرح در بخش آب و خاک، ۱۳ طرح در بخش عشایر، ۶ طرح در بخش تولیدات دامی، چهار طرح در  بخش صنایع تبدیلی و غذایی، چهار طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی و سه طرح در زیر بخش تعاون روستایی است.

وی افزود: از این طرح‌ها ۵۳۶ طرح در حوزه آب و خاک شامل آبیاری تحت فشار به مساحت ۵۸۴ هکتار با اعتبار بالغ بر ۱۴۷ میلیارد ریال، یک طرح لوله گذاری و یک طرح احیا و بازسازی قنات، بهره برداری می‌شود که با بهره برداری از ان‌ها اشتغال برای ۹۷۲ نفر فراهم می‌شود و ۹۹۸ خانوار از مزایای آن‌ها بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: ۴ پروژه از مجموع ۵۶۸ پروژه افتتاحی کشاورزی استان در ایام دهه فجر مربوط به حوزه صنایع تبدیلی و غذایی است که شامل ۲ سردخانه در اشنویه با ظرفین ۸۵۰۰ تن و ۲ خط سرو تینگ با ظرفیت روزانه ۲۲ تن است که بالغ بر ۱۰۲ میلیارد ریال اعتبار در این خصوص صرف شده است وبا بهره برداری از آن‌ها برای ۳۴ نفر بصورت مستقیم زیمنه اشتغال قفراهم می‌شود.

کریم زاده گفت:۴ پروژه از پروژه‌های افتتاحی کشاورزی در دهه فجر در حوزه بهبود تولیدات گیاهی به بهره برداری می‌رسد که ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه صرف شده است و با افتتاح آن‌ها زمینه اشتغال ۵۲ نفر بصورت مستقیم فراهم می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یاد آور شد: تعداد ۶ پروژه از پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه بهبود تولیدات دامی از جمله طرح گاومیش داری صنعتی، طرح بره پروری و ۱ طرح مرعداری گوشتی وهمچنین واحد تهیه خوراک دام است که با اعتباری بالغ بر ۸۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد و با اجرای آن‌ها ۵۲ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند

کریم زاده ادامه داد: همچنین در حوزه تعاون روستایی ۳ طرح با اعتبار ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال شامل غرفه محصولات دامی وسالن سورتینگ آماده بهره برداری است که با بهره برداری از آن‌ها برای ۳۰ نفر زمینه اشتغال مناسب فراهم می‌شود.

به گفته وی ۱۳ پروژه از این تعداد نیز مربوط به پروژه‌های اداره کل امور عشایر استان است که شامل احداث و مرمت وبازسازی ایلراه عشایری، مرمت چشمه واحداث آبشخورلوله گذاری خط انتقال آب شرب آبرسانی است که با اعتباری بالغ بر ۵۲۹ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسند.

کریم زاده اظهار کرد: شعار کشاورزی، بستر تولید و اقتصاد مقاومتی به عنوان شعار محوری ایام دهه مبارک فجر از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است .

انتهای پیام/ح


پروژه‌های کشاورزی قابل افتتاح آذربایجان غربی در دهه فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.