تکمیل ۱۱۷ طرح کلیدی در لرستان

استاندار لرستان از بین ۲ هزار و ۱۰۰ برنامه ریزی برای تکمیل ۱۱۷ طرح نیمه تمام از بین ۲ هزارو ۱۰۰ طرح در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛سیدموسی خادمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان بیان کرد:استقلال یکی از ایده‌ها و خواسته‌های انقلاب اسلامی بود که یکی از استقلال‌های مد نظر آن در حوزه اقتصاد است.

وی افزود:برای بدست آوردن اقتصادی باید هنوز تلاش کنیم و نباید طوری نباشد که تحریم نفتی ارزش پول ما را پایین آورد و لذا راه بدست آوردن استقلال اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی است.

استاندار لرستان گفت:دولت یکی از عناصر انقلاب اسلامی است و در همه دولت‌های پس از انقلاب تلاش‌هایی صورت گرفته و در دولت تدبیر امید مشکل تورم به عنوان یک معضل بزرگ حل شد که این اقدامی بزرگ و کاری سخت بود.

وی اظهار داشت:برجام کار بزرگی است که در تاریخ ایران حتما ماندگار خواهد شد و اگر برجام نبود نفتی که هم اکنون روزانه حدود دو و نیم میلیون از آن را می‌فروشیم امکان پذیر نبود و این عدد که به ۶۰۰ هزار رسیده بود کم کم قرار بود به صفر برسد.

خادمی فقرزدایی و ایجاد اشتغال را از مهمترین برنامه‌های دولت در سال ۹۷ برشمرد و عنوان کرد:هدف گذاری شده است که حدود یک میلیون شغل در سال ۹۷ ایجاد شود که در این راستا رونق و تحرک بخشی به حوزه مسکن مد نظر قرار دارد.

وی بیان کرد:بحث آسیب‌های اجتماعی در این دولت بسیار مورد توجه قرار گرفته و اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص داده شده است تا این معضل کنترل و حل شود.

استاندار لرستان به بیان گزارش عملکرد خود در چند ماهه حضور در این استان پرداخت و تصریح کرد:اولین گام برای برنامه‌ریزی در جهت توسعه استان را که شناخت استان بود انجام دادیم و جلسات بسیار زیادی در این راستا برگزار شد.

وی افزود:به منظور شناخت از استان از همه شهرستان‌های استان و طرح‌های مهم بازدید کردیم.

خادمی عنوان کرد: که بر اساس آمار حدود ۲ هزار و ۱۷۸ طرح نیمه تمام در استان داریم که اعتبار لازم برای تکمیل آن‌ها ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و این در حالی بوده که کل اعتبار سال ۹۶ لرستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت:شناسایی طرح‌های کلیدی از بین ۲ هزار و ۱۰۰ طرح از جمله اقداماتی بود که در چند ماهه اخیر انجام دادیم تا با تکمیل این طرح‌ها شاخص‌های توسعه استان افزایش یابد و بر این اساس ۱۱۷ طرح کلیدی انتخاب شد.

استاندار لرستان عنوان کرد:اقدام دومی که صورت دادیم طراحی شاخص‌های ۴ ساله برای دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف استان بوده تا بر اساس ظرفیتی که هست به نتیجه برسیم و بتوانیم خروجی دستگاه‌ها را بخوبی مشخص و اعلام کنیم.

وی یادآور شد:نهاد سازی، آرامش و حضور بخش خصوصی در توسعه از دیگر برنامه‌هایی است که به آن تاکید داریم.

خادمی عنوان کرد:با توجه به محدودیت منابع دولتی برای توسعه راهی نداریم مه به سراغ بخش خصوصی برویم و این در حالی است که استان‌های کمتر توسعه یافته به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها کمتر مورد توجه بخش خصوصی هستند و لذا ما باید تلاش کنیم شرایط را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنیم.

وی بیان کرد:یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در چند ماه اخیر به نتیجه رساندن منطقه آزاد بروجرد است که بزودی عملیات آن آغاز می‌شود.

استاندار لرستان به بحث ساماندهی قلعه فلک الافلاک اشاره و اظهار کرد:با تلاش صورت گرفته تا مهر سال ۹۸ تمام حاشیه قلعه فلک‌الافلاک در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد و منابع لازم برای انجام این کار تامین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی یادآور شد:عظیم خودرو مشکلاتی داشتند که با تلاش‌های صورت گرفته تولید خودروی آن‌ها از اسفند ماه آغاز می‌شود.

خادمی اظهار کرد:در بودجه سال آینده استان اقدامات خوبی صورت گرفت و با وجود کاهش بودجه تمام کشور حدود ۱۴۰ میلیارد به اعتبارات استان اضافه شده که این موضوع با تلاش نمایندگان صورت گرفته است.

وی تنظیم سند الگوی کشت در اراضی استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر برشمرد و اضافه کرد:تعیین تکلیف نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بنیاد مستضعفان از دیگر اقدامات صورت گرفته است که بزودی کار خود را شروع می‌کند.

 

انتهای پیام/پ

نشست خبری  طرح های کلیدی در لرستان

 

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.