وزارت داخله افغانستان:

اگر پاکستان اقدامات جدی در مبارزه با تروریسم نکند به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می کنیم

افغانستان اعلام کرد که ممکن است از دولت پاکستان به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.

اگر پاکستان اقدامات جدی در مبارزه با تروریسم نکند به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت افغانستان اعلام کرد که اگر حکومت پاکستان پس از ارائه اسناد در مبارزه با تروریسم اقدام نکند، افغانستان از این کشور در شورای امنیت سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

هیات بلندپایه امنیتی افغانستان که در پی ناامنی های اخیر این کشور به همراه برخی از مدارک و شواهد مبنی بر سازماندهی شدن این حملات در داخل خاک پاکستان به اسلام آباد رفته بودند، با مقامات این کشور گفتگو کردند.

«ویس احمد برمک»، وزیر داخله و  «معصوم ستانکزی»، رئیس امنیت ملی افغانستان که عازم اسلام آباد شده اند سندهایی را به مقامات پاکستان ارائه خواهند کرد که نشان می دهد حملات اخیر در کابل و شماری از ولایت های افغانستان در پاکستان سازماندهی شده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفته است که اگر حکومت پاکستان پس از ارائه اسناد در مبارزه با تروریسم اقدام نکند، افغانستان از این کشور در شورای امنیت سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

برخی از چهره های سیاسی افغانستان و کارشناسان نظامی این کشور در انتقاد به این سفر گفته اند که دولت افغانستان به جای اعزام دو مقام امنیتی به پاکستان، باید اسناد و شواهد را در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار می‌داد.

به باور آنان، حکومت پاکستان مانند گذشته این اسناد را رد می‌کند و بر اساس تجارب گذشته، سفرهای دیپلمات های نظامی و سیاسی دو کشور نتایج ملموسی به دنبال نخواهد داشت.

گفتنی است که هیات بلندپایه امنیتی از افغانستان روز گذشته درحالی عازم اسلام آباد شد که حملات تروریستی در کابل و دیگر ولایت های این کشور طی دو هفته اخیر ضدها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.