تاکید بریتانیا بر افزایش نقش زنان در انتخابات افغانستان

برخی از اعضای پارلمان بریتانیا نقش زنان در روند صلح و امنیت افغانستان را بسیار مهم دانسته‌ و تاکید کردند که باید حضور زنان در نهادهای امنیتی این کشور افزایش یابد.

تاکید بریتانیا بر افزایش نقش زنان در انتخابات افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از اعضای پارلمان بریتانیا نقش زنان در روند صلح و امنیت افغانستان را بسیار مهم دانسته‌ و تاکید کردند که باید حضور زنان در نهادهای امنیتی این کشور افزایش یابد.

جوهان روپیر، فرستاده ویژه بریتانیا برای تساوی جنسیتی از حمایت کشورش برای زنان افغانستان یادآوری کرد و گفت: «در برنامه عملیاتی بریتانیا برای زنان، افغانستان به عنوان یک کشور قابل توجه قرار دارد. ما در اینجا هستیم تا زنان افغانستان را دربخش‌های مختلف پشتیبانی کنیم.»

وی افزود: «در این کشور هنوز هم خشونت یکی از چالش‌های عمده در برابر زنان است. دسترسی نداشتن زنان به آموزش‌های معیاری یکی از این چالش‌هاست، در حالی که دسترسی دختران به آموزش‌های معیاری هم برای حکومت افغانستان و هم برای جامعه جهانی مهم است.»

همزمان با این، برخی از اعضای پارلمان بریتانیا نقش زنان در تامین صلح و ثبات را نیز مهم خواندند.

به نوشته تلویزیون یک، بارنس هاجسن، عضو پارلمان بریتانیا گفت: نقش زنان در صلح و ثبات از اهمیت زیادی برخوردار است و بدون حضور آنان شما به امنیت و صلح پایدار نخواهید رسید، زیرا زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و با نادیده گرفتن نقش آنان ممکن نیست به ثبات برسید.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار