قاسمی از حضور 700 مراقب بهداشت مدارس تهران در کلاس‎های جهاددانشگاهی خبر داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینا قاسمی معاون آموزشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران  با تاکید بر اینکه مراقبین بهداشت مدارس نیاز به آموزش دارند، گفت: براساس تفاهم‎نامه‎ای که بین آموزش و پرورش استان تهران با جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران صورت گرفته است، مقرر شد حدود ۷۰۰ نفر از مراقبین سلامت مدارس کل تهران مقاطع ابتدایی برای اولین بار در کلاس‎های جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران حضور پیدا کنند.

وی گفت: روزانه حدود ۵۰ نفر از مراقبین سلامت در کلاس‎های مراقبت از سلامت دهان و دندان شرکت می کنند. این کلاس ها برای مراقبین سلامت مدارس دولتی برگزار می شود که در آینده امیدوار هستیم برای مراقبین مدارس غیرانتفاعی هم بتوانیم این کلاس ها را برگزار کنیم.

مراقبین بهداشت مدارس به عنوان متولیان سلامت دانش آموزان هستند

وی یادآور شد: مراقبین بهداشت مدارس به عنوان متولیان سلامت دانش آموزان هستند که اگر آن‎ها اطلاعات کافی در خصوص سلامت دانش‎‌آموزان داشته باشند، می توانند در اشاعه فرهنگ سلامت کمک به‎سزایی انجام دهند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بیان کرد: در رابطه با آموزش مراقبین سلامت مدارس، وزارت آموزش و پرورش هم این دغدغه را دارد اما کار اجرایی که قابل لمس باشد کم‎تر در این زمینه انجام می شود، به همین دلیل جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران برنامه مدونی را برای آموزش مراقبین بهداشت مدارس برنامه‌ریزی کرده است تا به وسیله آن بتواند سلامت دانش آموزان را تضمین کند.

قاسمی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌‎های مثبتی که در حوزه ارتقای سطح سلامت مردم می‎توان انجام داد، این است که بر روی سلامت دانش آموزی که موضوع بسیار مهمی هم است، بیش از پیش توجه شود.

وی با اشاره به اینکه این کلاس‎ها از طریق آموزش و پروزش اطلاع رسانی می شود، افزود: هزینه این کلاس ها رایگان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.