اولین سمینار کشوری معرفی جاذبه های گردشگری شهر ابرکوه برگزار می شود

 سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان ابرکوه گفت:اولین سمینار کشوری معرفی جاذبه های گردشگری شهر ابرکوه ،شهر نمونه گردشگری کشور در پایتخت ایران برگزار می شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان ابرکوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  گفت: سمینار معرفی جاذبه های گردشگری ابرکوه در راستای معرفی شهرستان ابرکوه بعنوان شهر نمونه گردشگری کشور به همت فعالین گردشگری این شهرستان و با حضور جمعی از تورگردانان و فعالین حوزه گردشگری مرجع کشور و جمعی از شهروندان، نخبگان و اقتصاددانان ابرکوهی مقیم تهران در سازمان میراث فرهنگی در تهران برگزار خواهد شد.

مجاهد کرباسی با بیان اینکه پتانسیل های شهر نمونه گردشگری ابرکوه با وجود بیش از یکصد و بیست و پنج اثر تاریخی ثبت شده ملی و بافت تاریخی منحصر به فرد در ایران سرآمد است، گفت: معرفی آن در سطح کشور و ارتباط با صنعت توریسم جهانی ضروری است.

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان ابرکوه  ادامه داد: این نشست با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران، بخش خصوصی، فرمانداری و سایر ارگان های شهرستان برگزار خواهد شد.

وی در پایان از زحمات و فعالیت های مسئولین انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور و دبیرفصلنامه گیلگمش برای برگزاری این سمینار تشکر کرد و ضرورت همراهی مسئولین شهرستان و استان و همچنین فرهیختگان و شهروندان ابرکوهی را حسن تکمیل این رسالت بیان نمود.

  کرباسی گفت:اولین سمینار کشوری به منظور معرفی جاذبه های گردشگری این شهرستان در هفته پایانی بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

ابرکوه ، منزلگاه کاروانیان جاده ابریشم با بیش ازچهار هزار سال قدمت ، دارای بیش از 400 اثر تاریخی است که تاکنون 128 اثر به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

منزلگاه امام رضا (ع) ، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، خانه آقازاده ، کوه گنبد عالی و درخت سرو 4 هزار و 500 ساله از جاذبه های تاریخی و طبیعی شاخص ابرکوه هستند.

ابرکوه در فاصله 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد .

انتهای پیام/ ی

برگزاری سمینار کشوری معرفی جاذبه های گردشگری  ابرکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار