تمرکز تیم مولر بر دیدار دونالد ترامپ جونیور با وکیل روس

خبرگزاری فرانسه گزارش داد دادستان ویژه تحقیق در خصوص مداخله روسیه در انتخابات آمریکا بر دیدار فرزند ترامپ با یک وکیل روس متمرکز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه گزارش داد رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیق در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اظهارات دونالد ترامپ جونیور (پسر بزرگ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا) راجع به دیدار جنجالی او با یک وکیل زن روس که در دوران مبارزات انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 صورت گرفته بود، تمرکز کرده است.

پسر دونالد ترامپ ابتدا ژوئیه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد این دیدار که در برج ترامپ در نیویورک انجام شد، برای گفتگو درباره سیاست فرزندپذیری روسیه ترتیب داده شده بود. گمان می رود این بیانیه با مشارکت مستقیم دونالد ترامپ نوشته شده بود.
اما در چند ایمیل که در آستانه این دیدار برای ناتالیا وسلنیتکایا، وکیل روس فرستاده شده بود، دونالد ترامپ جونیور برای دریافت اطلاعاتی بر ضد هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات پدرش در انتخابات ریاست جمهوری ابراز علاقه کرده بود.

خبرگزاری فرانسه همچنین به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: همکاران رابرت مولر از چند مسئول کاخ سفید در این باره بازجویی کردند تا مشخص شود که دونالد ترامپ تا چه حد بر این روند نظارت داشته است.

همچنین به نوشته این روزنامه، تیم رابرت مولر به وکلای دونالد ترامپ گفته‌اند که بیانیه‌ی مربوط به دیدار با وکیل روس، یکی از حدود 10 موضوعی است که بازرسان می خواهند در گفتگویی رو در رو با رئیس جمهور درباره آن صحبت کنند. مذاکراتی درباره برگزاری این گفتگو با رئیس جمهور در جریان است.

نیویورک تایمز نیز اعلام کرد «مارک کورالو» سخنگوی سابق تیم حقوقی دونالد ترامپ ممکن است شهادت دهد که هوپ هیکس، مدیر ارتباطات کاخ سفید احتمالا قصد داشته در روند دادرسی مانع ایجاد کند.

تیم رابرت مولر و دو تحقیق پارلمانی به دنبال پی بردن به این موضوعات هستند که آیا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای کمک به دونالد ترامپ برای شکست دادن هیلاری کلینتون مداخله کرده و آیا تبانی بین تیم انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه وجود داشته و ترامپ تلاش کرده است در بازرسی‌ها مانع ایجاد کند یا خیر.

انتهای پیام/

گزارش خبرگزاری فرانسه از تمرکز مولر بر دیدار فرزند ترامپ با وکیل روس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار