برگزاری همایش سلامت اداری و مبارزه با فساد در شیراز

همایش سلامت اداری و مبارزه با فساد در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالنبی نجیبی معاون قضایی دادگستری استان فارس در همایش سلامت اداری و مبارزه با فساد که به میزبانی اتاق بازرگانی شیراز  برگزار شد، گفت: در نخستین اقدام مبارزه با فساد فرهنگی باید به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اگر عموم جامعه نسبت به پلشتی ها، زشتی ها، و ناهنجاری‌های جامعه حساسیت داشته باشند، دیگر شاهد بروز فساد در جامعه نخواهیم بود، افزود: از دیگر اقدامات در مبارزه با فساد موضوع شفافیت بوده که ادارات و سازمان‌های ما باید نسبت به وظایف خود شفاف عمل کنند.

معاون دادگستری استان فارس ادامه داد: برای مبارزه با فساد نیاز است که بدنه دولت کوچک شده که برای تحقق این امر باید سیاست اصل ۴۴ اجرایی شود.

همچنین حبیب الله رعنایی عضو هیئت علمی بخش مدیریت دانشگاه شیراز نیز تصریح کرد: رتبه سهولت انجام کار ایران ۱۲۰ و رتبه کنترل فساد آن ۱۳۱ بوده و به معنای این است، که ما نمی‌توانیم فساد را کنترل کنیم بدون اینکه ۱۰ حوزه را اصلاح کرده باشیم.

کاظم اکرمی رئیس منطقه سه بازرسی کل کشور و مدیر کل بازرسی استان فارس نیز با بیان اینکه یکی از راه‌های موثر در مقابله با فساد اداری، حاکمیت و اجرای قانون است و اگر قانون را اجرا کنیم مشکلات رفع می‌شود، اضافه کرد: سلامت اداری یک وضعیت است که همه عوامل یک سازمان باید کمک کنند تا سازمان به اهداف خود برسد، و توسعه فساد در دستگاه اداری را محدود کند.

وی اظهار کرد: عدم مشروعیت، حاکم بودن روابط غیر رسمی، اتخاذ تصمیمات غیر قابل پیش بینی، نارضایتی مردم، تبعیض و عدم تغییر سیستم از سوی کارکنان از ویژگی‌ دستگاه و سیستم اداری ناسالم است.

مدیر کل بازرسی استان فارس گفت: سازمان بازرسی استان سالانه عملکرد ۲۰۰ دستگاه را بازرسی می‌کند که تمرکز ما بر برنامه‌های پیشگیرانه بوده و پارسال ۳ هزار دستگاه‌های دولتی از طریق نظارت و بازرسی رصد شده است.
انتهای پیام/ت

برپایی همایش سلامت اداری در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار