شهید شوهانی یکی از شهدای راه ولایت است

معاون فرهنگی حوزه علمیه شهرستان نهاوند گفت: شهداء برای خدا و ولایت کشته شده‌اند و شهید «شوهانی» یکی از شهدای راه ولایت است.

شهید شوهانی یکی از شهدای راه ولایت است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  حجت الاسلام علوی،معاون فرهنگی حوزه علمیه شهرستان نهاونددر مراسم گرامیداشت شهید «احمد شوهانی» در پایگاه خواهران زینبیون برزول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به بحث ولایت اظهار داشت: ولایت به معنای سرپرستی است.

وی با بیان اینکه خالق یکتا که ما را آفریده و نعمت سلامتی و والدین را به ما عطا کرده، خدای متعال است، افزود: چه کسی حق دارد بگوید که چه کار کنیم تا به کمال برسیم و چه کارهایی انجام ندهیم تا بدبخت نشویم و به سیاهی نرسیم؟ کسی حق دارد این حرف را بزند که خالق یکتا باشد و به این حق ولایت الله می گویند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه شهرستان نهاوند تصریح کرد: ما معصوم نیستیم و قدرت ارتباط برقرار کردن مستقیم با فرشته وحی را نداریم و این حق برای معصومین (ع) محفوظ است و ما چون از گناهان معصوم نیستیم پس ارتباط برقرار کردن با فرشته وحی و جبرئیل غیرممکن است.

وی اضافه کرد: بعد از خداوند ولایت برای رسول خدا (ص) است و ما باید به رسول خدا (ص) و پیامبران و ولی فقیه توسل جوییم.

علوی عنوان کرد: دستورات الهی پس از خاتم انبیاء توسط ائمه معصومین(ع) به ما رسیده است و آنها حق دارند به ما بگویند این کار را انجام بدهیم یا انجام ندهیم؛ ولایت بعد از خدا برای رسول اکرم (ص) و بعد از رسول (ص) برای ائمه معصومین(ع) است و در زمان غیبت معصوم(ع) باید از ولی فقیه پیروی کنیم.

وی با بیان اینکه حرف فقیه حرف انبیاء(ع) و رسول(ص) و خداست، ابراز داشت: ما باید از دستورات ولی فقیه اطاعت کنیم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه شهرستان نهاوند با بیان اینکه شهدا با اطاعت از ولی فقیه خود و با این بینش و بصیرت به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و پا به میدان گذاشتند، عنوان کرد: رزمندگان با اطاعت از ولی فقیه برای دفاع به جبهه‌ها رفتند و جان خود را برای ولایت و اسلام فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر ولایت نباشد نه اسلام می ماند و نه دین می ماند، خاطرنشان کرد: شهداء برای خدا و ولایت کشته شده‌اند و شهید «شوهانی» یکی از شهدای راه ولایت است که برای ولی زمان خود کشته شده است و این شهید والامقام پای خود را جای پای حضرت فاطمه زهرا(س) گذاشته است.

در ادامه این مراسم نیز همرزم شهید «شوهانی» به بیان خاطراتی از رشادت‌ها و دلامردی‌های این شهید بزرگوار پرداخت و در پایان مداح اهل بیت(ع) داوود علی بخشی به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/خ

شوهانی شهید راه ولایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.