یک مقام مسئول مطرح کرد؛

نیازمند ساخت ۵ هزار کیلومتر آزاد راه هستیم

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و­توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: نیازمند ساخت ۵ هزار کیلومتر آزاد راه جدید هستیم درعین حال باید با اصلاح مدیریت هزینه تمام شده آزاد راه پایین بیاید.

نیازمند ساخت ۵ هزار کیلومتر آزاد راه هستیمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدا و سیما، سید حسین میرشفیع معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و­ توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، اظهار کرد: اگر بخواهیم­ ­­سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت آزاد راه تداوم یابد باید امنیت سرمایه گذاری را با بازگشت سرمایه بر اساس گزارش درآمد هزینه در طول ۱۸ تا ۲۰ سال بهره برداری لحاظ کنیم.

وی با اشاره به افزایش نیافتن نرخ عوارضی در سال ۹۶ و گله مندی سرمایه گذاران، تصریح کرد:­ بعضی از آزاد راه ها همچون تهران تا تبریز نیاز به بهسازی اساسی و ­­­سرمایه گذاری دارد و قطعا تغییراتی در نرخ عوارضی خواهد شد. هزینه های آزاد راه در حال حاضر از محل عوارضی و برخی تاسیسات جانبی تامین می شود و اگر قرار باشد فشار فقط به سرمایه گذاران وارد شود سرمایه ها از این حوزه خارج می شود پس نرخ ها باید متعادل باشد.

این مقام مسئول از نیاز کشور به ساخت حدود ۵ هزار کیلومتر آزادراه جدید خبر داد و گفت: باید با اصلاح مدیریت هزینه تمام شده آزاد راه پایین بیاید، منطق اقتصادی ساخت آزادراه ها با توجه به میزان ترافیک عبوری لحاظ و همچنین سهمی از محل صرفه جویی سوخت طبق قانون در سرمایه گذاری ها دیده شود تا هزینه ها فقط در نرخ عوارضی جبران نشود.

میر شفیع­ درباره ورود دادستان قزوین به موضوع آزادراه قزوین - زنجان، گفت: اختلاف قراردادی در خصوص دوران واگذاری بر اساس گزارش سازمان حسابرسی وجود داشت که در چند هفته اخیر در توافق وزیر راه با مدیرعامل بانک ملی مقرر شد سرمایه گذاری لازم برای بهسازی کل آزاد راه انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
احداث فاز اول آزادراه سلفچگان-اراک که از مجتمع آفتاب (کیلومتر ۴۵ آزادراه ساوه-سلفچگان ) آغاز و تا روستای مالک آباد (ابتدای کنارگذر اراک) ختم می شود به طول ۸۰ کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
احداث باند دوم اراک – فرمهین به طول 43 کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
ساخت آزادراه کنارگذرشمالی اراک به طول ۶۵ کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
ساخت آزادراه کنارگذرشمالی اراک به طول ۶۵ کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
تکمیل تقاطع غیرهم سطح سنجان در مسیر جاده اصلی اراک _ ملایر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
لاین سوم جاده شازند _ اراک باید آسفالت شود (از تقاطع روستای خانه میران تا ورودی سنجان اراک )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
تعریض و ۴ بانده کردن جاده حادثه خیز شازند ازنا الیگودرز
آخرین اخبار