عزیزاللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صادرات دام زنده تأثیری در نوسان بازار ندارد

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت:صادرات دام زنده نه تنها تأثیری در افزایش قیمت دام زنده ندارد؛ بلکه به کمک تنظیم بازار می‌آید.

صادرات دام زنده تاثیری در تنش بازار نداردعلیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه صادرات دام زنده تأثیری در نوسان بازار ندارد، اظهار کرد: براساس دستورالعمل به ازای واردات هر کیلو گوشت، امکان صادرات یک کیلو دام زنده وجود دارد، ضمن آنکه تا کنون یک رأس گوسفند طبق این مصوبه صادر نشده است.

به گفته وی صادرات دام زنده نه تنها تأثیری در افزایش قیمت دام زنده ندارد؛ بلکه به کمک تنظیم بازار می‌آید.

عزیزاللهی نرخ هر کیلو گوسفند زنده را 16 هزار و 500 تا 17 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو گوساله زنده با کاهش 500 تومانی، 14 هزار و 500 تومان در بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران ادامه داد: با توجه به آنکه حجم صادرات دام زنده بالا نیست، بنابراین اثری در تنظیم بازار ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد با شایعاتی مبنی بر تأثیر صادرات دام زنده بر تنش بازار به دنبال منفعت خود هستند، تصریح کرد: دام زنده به صورت رسمی و قاچاق از کشور خارج می‌شود و امکان جلوگیری از این امر وجود ندارد و به نظر می‌رسد این مسائل به جای واقعیت گرایی  بیشتر جوسازی است.

انتهای پیام/

نرخ هر کیلو دام زنده چند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار