با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت؛

کارخانه 400هزار تنی گندله فلات مرکزی بافق افتتاح شد

با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت کارخانه 400هزار تنی گندله فلات مرکزی بافق افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه افتتاح طرح گندله فلات مرکزی بافق در شهرک صنعتی از اقبال رو ربه رشد سرمایه گذاری در کشور خبر داد و گفت: در 10ماه اخیر تقاضای جواز تاسیس واحدهای صنعتی و معدنی نسبت به سال قبل 23درصد رشد داشته است .

شریعتمداری افزود:طرح گندله فلات مرکزی بافق با سرمایه گذاری بیش از 17میلیارد تومان ازسوی بخش خصوصی راه اندازی شده است و برای تولید محصول گندله نیازی به آب ندارد.

وی افزود: طرح گندله فلات مرکزی بافق با ظرفیت سالانه 400هزار تن گندله به عنوان طرحی پژوهش محور و کم آبخواه برای بیش از 50نفر اشتغال ایجاد کرده است .

محمد رضا شریعتمداری افزود: با وجود مشکلات بخش صنعت در کشور ، بخش خصوصی همچمان علاقمند به سرمایه گذاری در بخش واحدهای تولیدی است .

وی همچنین با بیان برخی از مشکلات واحدای صنعتی و جوار معدنی خاطر نشان کرد: تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی، نرحخ سود تسهیلات اعطایی ،مهترین مشکلات این واحدها به خصوص واحدهای صادرات گرا ست .

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین گفت : این مشکلات در بودجه سال 97دولت پیش بینی شده است و تا با افزایش سرمایه بانک ها شرایط مطلوب تری برای رونق تولید واحدهای صنعتی فراهم شود.

وی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحدهای به ویژه واحدهای صادرات گرا اختصاص می باید تا شرایط آسانتری برای ادامه فعالیت های تولید داشته باشند.

شریعتمداری در زمینه تامین خوراک واحدهای جوار معدنی تصریح کرد: به دلیل از هم بریدگی زنجیره ارزش در صنعت فولاد و عدم وجود توازن در زنجیره فولاد نه تنها برای استان یزد بلکه برای واحدهای صنعتی تمام کشور مشکلاتی را به وجود آورده است .

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت : تلاش می کنیم تا تمهیدات لازم برای تامین خوراک واحدهای صنعتی فراهم شود .

وی گفت: تامین خوراک همه واحدهای صنعتی که مجوزفعالیت تاسیس دارند ،تضمین شده است و راخ حل نهایی این مشکل اکتشافات جدید است که در حال پیگری این موضوع و برنامه ریزی آن هستیم .

گفتنی است با افتتاح کارخانه گندله فلات مرکزی بافق در شهرک صنعتی سالانه بیش از 80میلیون لیتر آب صرفه جویی می شود.

انتهای پیام/ ی

بهره برداری ازطرح گندله فلات مرکزی بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار