بازداشت ۱۳ نفر در ترکیه به دلیل مخالفت با اقدامات نظامی آنکارا در عفرین

مقامات ترکیه‌ای دستور بازداشت ۱۳ نفر را به علت مخالفت با اقدامات نظامی غیرقانونی آنکارا در عفرین سوریه صادر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، مقامات ترکیه دستور بازداشت 13 نفر را به اتهام حمایت از انجمن پزشکی ملی این کشور در چارچوب فعالیت کمپین مخالفت با اقدامات نظامی آنکارا در عفرین در شمال سوریه صادر کردند.

پیش از این انجمن پزشکی ملی ترکیه مخالفت خود را با مداخله نظامی آنکارا در شمال سوریه اعلام کرده بود. این افراد به دلیل حمایت از این کمپین بازداشت شده اند.

هفته گذشته نیز پس از اینکه انجمن پزشکی ملی ترکیه از اقدامات نظامی آنکارا در عفرین انتقاد کرد، یک دادستان ترکیه ای دستور بازداشت 11 عضو ارشد این انجمن از جمله رئیس آن را صادر کرد. رجب طیب اردوغان نیز بلافاصله این اقدام را «خیانت به کشور» توصیف کرد.

علاوه بر این، تقریبا دو هفته پیش کمپینی در شبکه های مجازی از سوی کاربران ترکیه ای با هدف انتقاد از اقدامات نظامی آنکارا در عفرین به راه افتاد. دولت ترکیه اعلام کرد بیش از 300 نفر از کاربران شبکه های اجتماعی مجازی نیز به دلیل انتشار مطالبی در انتقاد از اقدامات نظامی آنکارا در عفرین بازداشت شده اند.

اتهام 13 نفری که اخیرا دستور بازداشت آنها صادر شده است، انتشار پیام های توییتری در حمایت از انجمن پزشکی ترکیه و مخالفت با اقدامات نظامی آنکارا در عفرین است. یکی از این پیام های توییتری به شرح زیر است: «جنگ یعنی مرگ، ویرانی، اشک و خون. #نه‌به‌جنگ!»

مقامات ترکیه ای همچنین دستور حمله به خانه وکیلی که بیانیه انجمن پزشکی ملی ترکیه را در مخالفت با اقدامات نظامی ترکیه در عفرین می خواند، صادر کردند. یکی از اعضای حزب مخالف دولت ترکیه در این خصوص اظهار کرد: «آنها نمی خواهند بگذارند کسی نفس بکشد!»

سرکوب گسترده پزشکان ترکیه ای با انتقادات بین المللی از سوی گروه های حامی حقوق بشر و همچنین انجمن جهانی پزشکی مواجه شد. برخی منتقدان اردوغان نیز بازداشت های اخیر را در ارتباط با سرکوب مخالفان به بهانه کودتای نافرجام 2016 در ترکیه می دانند. در پی این کودتای نافرجام تاکنون بیش از 50 هزار نفر دستگیر و 150 هزار نفر نیز اخراج یا معلق از کار شدند.

انتهای پیام/

بازداشت ۱۳ مخالف عملیات نظامی آنکارا در عفرین

برچسب ها: سوریه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار