موسوی‌خواه مطرح کرد؛

بهسازی انبار نفت ری بعد از 59 سال انجام شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از انجام بهینه‌سازی و نوسازی انبار نفت ری بعد از 59 سال خبر داد.

بهسازی انبار نفت ری بعد از 59 سال انجام شدبه گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه افتتاح پروژه بهینه‌سازی و نوسازی انبار نفت ری، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیش از 90 سال سابقه و قدمت دارد.

وی گفت: انبار نفت ری در سال 1338 فعالیت خود را شروع کرده و سابقه 59 ساله دارد.

موسوی‌خواه تصریح کرد: این مجموعه به عنوان بزرگترین و استراتژیک‌ترین مجموعه پخش فرآورده‌های نفتی از بدو تأسیس خود تا چندی قبل با همان شکل ابتدایی در حال فعالیت بود به عبارتی برای بهسازی و بهینه‌سازی فعالیت آن اقدامی صورت نگرفته بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: اگرچه امروز افتتاح رسمی پروژه بهسازی و بهینه‌سازی هستیم، اما چندی پیش این پروژه اتمام یافته و به صورت آزمایشی در حال فعالیت بوده‌ است.

موسوی‌خواه با اشاره به انجام همزمان پروژه بهسازی انبار نفت ری در کنار عملیات اصلی سوختگیری و سوخت‌رسانی کشور در زمینه نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، سوخت هوایی، گفت: این موضوع بدون کوچکترین وقفه و درنگی در عملیات سوخت‌رسانی و بارگیری ریلی انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه از سال 1390 و در اوج تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران آغاز شده است، تصریح کرد: پروژه بهینه‌سازی انبار نفت ری نماد خودباوری و خودکفایی توان داخل است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه 45 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است، گفت: تمامی تجهیزات مورد استفاده در این پروژه داخلی بوده است. البته قطعات زیادی هم خارجی بوده که به شکل بومی‌سازی شده در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است.

موسوی‌خواه افزود: هم اکنون شاهد افتتاح رسمی بهترین و ایمن‌ترین تأسیسات کشور در حوزه فرآورده‌های نفتی هستیم.

وی با اشاره به فعالیت آزمایشی انبار نفت کوره پس از انجام پروژه بهسازی و بهینه‌سازی، گفت: همزمان با بارگیری نفت کوره توسط مخزن‌داران شاهد هدایت فرآورده‌ها نظیر خطوط لوله‌های تعبیه شده از ریل قطار بوده‌ایم. این عملیات در حالی به مرحله اجرا می‌رسد که نفت کوره با درجه اشتعال بالا و بسیار پرخطر به شمار می‌آید و در صورت بروز حادثه به راحتی قابل اطفا نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اضافه کرد: مدیران پروژه ریسک خطر را پذیرفته و با ایمنی‌سازی پروژه و اتمام آن و به نمایش توان داخلی دامن زدند.

موسوی‌خواه با اشاره به زلزله اخیر تهران، کرمان و بارش برف سنگین در روزهای اخیر، بیان کرد: با وجود این شرایط شاهد سوخت رسانی بدون وقفه از انبارهای شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: هیچ دغدغه خاطری برای تأمین سوخت کشور نداریم.

افزایش 11 درصدی سوخت مصرفی نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته

 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه افتتاح پروژه بهسازی و بهینه‌سازی انبار نفت ری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در چند مدت اخیر به علت سرد شدن و برودت هوا و مشکلات پیش آمده برای تأمین سوخت با افزایش ارسال سوخت نیروگاه‌ها روبه‌رو بوده‌ایم‌ به طوری که طبق جدیدترین آمار نیروگاه‌های کشور تاکنون 77 میلیون لیتر نفت گاز مصرف کرده‌اند. همچنین 34 میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: در بهمن‌ماه به طور متوسط بیش از 23 میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها ارسال کرده‌ایم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش 40 درصدی روبه‌رو شده است.

موسوی‌خواه تصریح کرد: سوخت مصرفی نیروگاه بیش از 11 درصد افزایش یافته است که بخشی از این موضوع به دلیل افزایش جمعیت و صنعت است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بیان کرد: دربخش غیر نیروگاهی و در حوزه نفت گاز با افزایش 11 درصدی مصرف روبه‌رو بوده‌ایم که قسمت عمده آن مربوط به صنایعی است که در تأمین گاز خود با محدودیت مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار