مجموعه پرديسان ابركوه با حضور معاون رييس جمهور افتتاح شد

همزمان با سومین روز از دهه فجر مجموعه پردیسان ابرکوه با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح شد.

مجموعه پرديسان ابركوه با حضور معاون رييس جمهور افتتاح شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: فاز اول مجموعه پردیسان ابرکوه با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح شد.

فاطمه دانش یزدی افزود: مجموعه پردیس گردشگری ابرکوه شامل تعدادی از خانه‌های دوره قاجاریه همچون؛ خانه آقازاده، موسوی، سید علی آقا، حسینی دوست و حاجی خان است که در بافت تاریخی محله دروازه میدان واقع شده است و حدود ۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد.

وی اظهار داشت: برای بهره برداری از این طرح بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و زمینه اشتغال ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم ایجاد کرده است.

خانه آقازاده و بادگیر معروف آن یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۷۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۳۸ به‌عنوان یکی ازآثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بازدید از مجموعه باغ دولت آباد یزد، جلسه‌ی شورای اداری، و رونمایی از بازار چهار سوق از جمله برنامه‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی در یزد است.

انتهای پیام/ص

مجموعه پردیسان ابرکوه با حضور مونسان افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.