پلارک مطرح کرد؛

کمک‌های خیرین برای بازسازی عتبات جان دوباره به کارخانه‌های کشور بخشید

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: کمک‌های خیرین برای بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر در دوره رکود، جان تازه‌ای به معادن و کارخانه‌های کشور بخشید.

کمک‌های خیرین برای بازسازی عتبات جان دوباره به کارخانه‌های کشور بخشیدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در جریان بازدید از مراحل پیشرفت اجرای طرح توسعه حرم مطهر علوی، اظهار کرد: وجوهاتی که خیرین و مردم دوست‌دار اهل بیت اهداء می‌کنند، صرف خرید انواع مصالح از کارخانه‌های کشور می‌شود، به این ترتیب برکت کمک‌های خالصانه اراداتمندان به اهل بیت به چرخه اقتصاد کشور رونق داده و نقش موثری در ایجاد اشتغال برای جوانان دارد.

وی با بیان اینکه مردم استان‌های کم برخوردار و اقشار کم‌درآمد جامعه بیشترین سهم را در اهدای کمک‌های مردمی دارند، گفت: طی یک دهه فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات، بسیاری از هنر‌های دستی مانند قلمزنی، خاتم‌کاری، میناکاری، درودگری و مهارت‌های فنی مانند ساخت ضریح که در حال فراموشی بود، به برکت همین کمک‌های اقشار محروم دوباره احیاء شد.

وی توسعه ۲۰ برابری حرم مطهر علوی را یادگار تاریخی ایرانیان در اعتاب مقدسه دانست و گفت: با تلاش و خلوص نیت تمامی دست‌اندرکاران اجرایی و حمایت‌های خیرین، این طرح که مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) است، با سرعت و دقت در حال تکمیل است.

پلارک افزود: با بهره‌بردای کامل از صحن و شبستان حضرت زهرا (س)، بارگاه حرم امیر مومنان که چند قرن به شکل کنونی بود، بیش از ۲۰ برابر توسعه پیدا می‌کند از این رو این طرح بزرگ در تاریخ اعتاب مقدسه به‌عنوان نشانی از اردات شیعیان ایرانی به یادگار خواهد ماند.

وی تصریح کرد: به اذعان کارشناسان، این طرح از نظر نوع خاص معماری، هنر‌های استفاده شده، مصالح به‌کار گرفته شده، نوع تاسیسات فنی، استاندارد‌های اجرایی و غیره مشابهی در ایران و حتی منطقه ندارد.

وی با بیان اینکه با گذشت ۴ سال، این طرح بزرگ بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: براساس برنامه زمانبندی شده، عملیات اجرایی بخش زیارتی طرح تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و بخش غیرزیارتی نیز عید غدیر سال آینده به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

استان‌های کم برخوردار بیشترین سهم را در اهدای کمک‌های مردمی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
خیلی عالیه خدا رو شکر
آخرین اخبار