افزایش ظرفیت انرژی در کشور با توسعه نیروگاه های پاک و هسته ای

معاون اول رئیس جمهو گفت: در حال حاضر ظرفیت نصب نیروگاهی کشور ۷۸ هزار مگاوات  است که باید برای توسعه آن به سمت نیروگاه‌های پاک و هسته‌ای برویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی تابان در شهرستان اشکذر افزود: موضوع دیگر اتصال به شبکه برق کشور‌های منطقه از جمله عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و افغانستان است و حتی برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس هم به دنبال این امر هستند.

دکتر جهانگیری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران قادر است به یک هاب بزرگ تولید و توزیع برق در منطقه تبدیل شود چراکه هم  سرمایه عظیم نیروی انسانی را هم دارد و هم از شبکه برق و گاز وسیع و فراگیر در سراسر کشور برخوردار است.

معاون اول رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم تقریبا سوخت مصرفی تمام نیروگاه‌های حساس از مازوت به گازطبیعی تغییر یافت و سازمان حفاظت محیط زیست هم به خوبی حمایت و ایستادگی کرد.

وی به حضور پررنگ بخش خصوصی در تولید انرژی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نصب نیروگاهی کشور ۷۸ هزار مگاوات  است که باید برای توسعه آن به سمت نیروگاه‌های پاک و هسته‌ای برویم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به خرید انرژی از بخش خصوصی گفت: دولت هرکیلووات برق را سه هزار و ۷۰۰ ریال از بخش خصوصی خریداری و از قرار کیلوواتی ۴۰۰ ریال در اختیار مشترکان قرار می‌دهد که وزارت نیرو باید برای کاهش قیمت‌ها تلاش کند.

جهانگیری به ساخت دو نیرگاه هسته ای با مشارکت روسیه اشاره کرد و گفت: در این راستا توافق و پیش پرداخت ساخت دو نیروگاه انجام شده و قرار است بخشی از تاسیسات آن نیز از داخل تامین شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در بودجه سال ۹۷ برای طرح‌های عمومی و خصوصی ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و ۷۰ هزار میلیارد تومان با کمک بانک ها و دولت برای این بخش و پررنگ‌تر شدن حضور بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ص

معاون اول رئیس جمهور گفت: وزارت نیرو باید برای کاهش قیمت انرژی تلاش کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار