در برگزاری جشن انقلاب، حرمت ایام فاطمیه(س)حفظ شود

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان گفت: مخالف برگزاری جشن در مدارس نیستیم اما در برگزاری جشن انقلاب، حرمت ایام فاطمیه(س)حفظ شود .

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  مصطفی حبیب‌اللهی در باره چگونگی برگزاری جشنی در مدارس شاهد عفاف شهرستان لنجان اظهار کرد: مدیریت مدارس شاهد با آموزش و پرورش است و ما تنها یک نظر در این مجموعه داریم.

وی افزود: بنده بارها به مسؤولان آموزش و پرورش متذکر شده‌ام که در مدارس شاهد باید با حساسیت بیشتری رفتار کنند و دقت نظر بیشتری داشته باشند تا شاهد برخی از آسیب‌ها نباشیم.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان با بیان اینکه مدیر مدرسه در نهایت  تابع مدیر آموزش و پرورش منطقه است ، خاطرنشان کرد: تنها می‌توانم از مدیران آموزش و پرورش تقاضا کنم که برای فرزندان ایثارگران و شهدا برخی کمک‌های آموزشی و کلاس‌های تکمیلی را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به جشن اخیر یکی از مدارس شاهد شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: مخالف برگزاری جشن در مدارس نیستیم اما چنین مراسمی نباید در ایام فاطمیه(س) برگزار شود و ضروری است تا حرمت این ایام حفظ شود.

حبیب‌اللهی تصریح کرد: برخی از مسؤولان شهرستان و خانواده‌های ایثارگران در این برنامه حضور داشتند که بنده در همان جلسه تأکید کردم که مراقب باشیم فضای به‌گونه‌ای نباشد که حرمت ایام شکسته شود که البته مسؤولان ذیربط هم دغدغه این موضوع را داشتند و به این موضوع حساسیت نشان دادند.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان تشریح کرد: امام جمعه زرین‌شهر در این جلسه از اهمیت ایام فاطمیه(س) و مقام شهید و شهادت سخن گفت و در ادامه مراسم یک موسیقی سنتی اجرا و در نهایت در پایان مراسم از برخی دانش‌آموزان تقدیر شد.

حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ امام جمعه باغ‌بهادران روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در باره  برگزاری این جشن در ایام فاطمیه تصریح کرد: مسؤولان آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود پیدا کنند و اجازه ندهند عده‌ای به بهانه جشن انقلاب، انقلابیون و خانواده‌های شهدا را آزرده خاطر کنند.

مدیر آموزش‌ و پرورش زرین‌شهر نیز با اشاره به انتقاد برخی از مسؤولان نسبت به برگزاری جشنی در مدرسه شاهد عفاف شهرستان لنجان اظهار کرد: آهنگ‌هایی در برنامه اجراشده است که از رسانه ملی پخش می‌شود و بنده تأکید کرده‌ام جشن‌های مدارس به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که حرمت ایام فاطمیه حفظ شود.

ایرج شاهمرادی افزود: سعی ما بر این است که گروه‌های هنری دانش‌آموزی برای برنامه‌های خودمان استفاده کنیم که قابل‌کنترل باشند؛ مدارس یک جشن دوساعته را با کلی زحمت تدارک می‌بینند اما برخی از افراد این زحمات را نادیده می‌گیرند و از کل برنامه شعرخوانی، مقاله خوانی و سخنرانی و یاد شهدا فقط موسیقی جشن را مدنظر خود قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه برنامه جشن مدرسه شاهد عفاف را خود انجمن اولیاء و مربیان مدرسه مذکور برنامه‌ریزی کرده بودند، خاطرنشان کرد: در جشن مذکور بنده از امام‌ جمعه زرین‌شهر پرسیدم که یک گروه موسیقی در این برنامه حاضر شده است که اگر اجرا داشته باشند شاید ایجاد مشکل کند اگر نزنند افراد حاضر معترض می‌شوند تکلیف چیست که حجت‌الاسلام باقریان پاسخ دادند که اگر موسیقی سنتی و از برنامه‌های اجراشده در صدا و سیماست با رعایت اصول اجرا شود.

مدیر آموزش‌ و پرورش زرین‌شهر اذعان داشت: اجرای محدود برنامه موسیقی حتی اعتراض برخی از دانش‌آموزان را به دنبال داشت که بنده به‌ صراحت گفتم که در همین حد کفایت می‌کند.

شاهمرادی با تأکید بر رعایت حرمت ایام فاطمیه در جامعه به‌ ویژه مدارس شهرستان لنجان اظهار کرد: توجه به ارزش‌ها همواره در اولویت مدارس ما قرار دارد و هیچ‌گاه از چنین اصولی دست نخواهیم کشید.

روز گذشته برخی از مردم و مسؤولان  از برگزاری جشنی همزمان با ایام دهه فاطمیه در یکی از مدارس شاهد شهرستان لنجان ، اعتراض و انتقاد کردند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: ایثارگران ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.